هوش مصنوعی، همیار پلیس می شود!

0
546
هوش مصنوعی، همیار پلیس می شود!

هوش مصنوعی، همیار پلیس می شود!کالاسودا – گیت های فرودگاه ها و مکان های امنیتی از طریق موج یاب ها و یابنده های اشیای فلزی می توانند اشیای خطرناکی مانند اسلحه را شناسایی کنند.

این ردیاب ها در در شناسایی اسلحه بسیار عالی می کنند، اما همانطور که در رویدادهای مشابه در گذشته دیدیم، تنها نصب این دستگاه ها در جوامع کافی نیست، زیرا اگر فردی واقعا بخواهد با اسلحه وارد مکانی مانند بانک یا فرودگاه شود، راهی پیدا خواهد کرد که اسلحه را با خود داخل ببرد. با این حال شرکت امنیتی Athena یک شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی در سانفرانسیسکو است، ممکن است راه حلی برای این مشکل داشته باشد.

این شرکت یک سیستم دوربین هوش مصنوعی ایجاد کرده که ادعا می کند می تواند اسلحه ها را در  سیستم های امنیتی دوربین تشخیص دهد. علاوه بر توانایی کشف و تشخیص اسلحه، این سیستم همچنین قادر به هشدار به پلیس در هنگام رویت یک تیرانداز بالقوه است که محققان امیدوارند زمان واکنش این دستگاه را بهبود بخشند که به موجب آن تعداد تلفات ناشی از تیر اندازی  در برخی مکان های عمومی نظیر، دانشگاه، شرکت ها و مدارس نیز کاهش یابد.

با توجه به آمار تیر اندازی های اخیری که در مدارس آمریکا طی چند سال گذشته به وقوع پیوست، این سیستم در حال حاضر در دبیرستانی به نام Archbishop Wood در وارمینستر پنسیلوانیا نصب شده است. این دبیرستان یکی از مکان های آزمایشی این تکنولوژی خواهد بود. هنگامی که سیستم اسلحه‌ای را در نزدیکی تشخیص می‌ دهد، از فضای ابری برای ارسال این اطلاعات به ماموران استفاده می‌ کند. همچنین می‌ تواند فیلم مورد نظر را از طریق یک اپلیکیشن به صورت زنده برای پلیس پخش کند.

وظیفه ایجاد امنیت علاوه بر آموزش و پرورش

گری زیمارو، رییس این دبیرستان در این باره می گوید: «احساس امنیت در محوطه دانشگاه به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است و ما می دانیم که یکی از بهترین سیستم های دوربین امنیتی را در جهان که هر روز از دانش آموزان ما مراقبت می کند. علاوه بر ارائه آموزش عالی، ما وظیفه دیگری نیز در مدارس داریم که آن مسئولیت امنیت و حفظ جان کودکان و نوجوانان این مدرسه است».

تکنولوژی تشخیص اسلحه که توسط شرکت Athena توسعه یافته چیز جدیدی نیست. پیش از این نیز فناوری هایی ساخته شده است که می تواند اجسام شبیه به تفنگ و اسلحه را شناسایی کرده و جهت دقیق فرد مهاجم را نشان دهد. بهرحال داشتن چنین دوربین ها و ادوات امنیتی همیشه برای امنیت و حفظ جان مردم خصوصا در مکان های عمومی و پر رفت و آمد ضروری است. نظر شما در این باره چیست؟

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید