هوش مصنوعی فیس بوک روزانه 1 میلیون اکانت جعلی را حذف می کند

0
212
هوش مصنوعی فیس بوک روزانه 1 میلیون اکانت جعلی را حذف می کند

فیس بوک با کمک قدرت هوش مصنوعی که در اختیار دارد، روزانه یک میلیون حساب را مسدود یا حذف می کند. این اکانت ها، انهایی هستند که قوانین فیس بوک را زیر پا گذاشته اند و اطلاعات غلط، سخنان مخالف و سرکوب گر را خصوصا پیش از انتخابات هند در این نقض کرده اند.

آجیت موهان، معاون و مدیر عامل فیس بوک در هند در مورد تلاش های این شبکه اجتماعی برای راستی آزمایی در انتخابات هند سخن گفته است و آگهی ‌دهندگانی که تبلیغات سیاسی را در هند انجام می ‌دهند ملزم می‌ کند هویت و مکان خود را راستی ‌آزمایی کنند.

انتقادها علیه امنیت فیس بوک

 این شبکه اجتماعی در طول انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال 2016 نیز با انتقادهایی از عدم اجرای دستورات کافی برای جلوگیری از سو استفاده کاربران علیه نامزدهای انتخاباتی در پلتفرم خود در طول انتخابات داشت که در آن ترول های روسی از فیسبوک برای ایجاد اختلاف استفاده کردند، با انتقاد مواجه بوده است.

موهان در این باره می گوید که پیشرفت های فیس بوک در حوزه هوش مصنوعی به اندازه ای است که می تواند محتوای بدرفتارانه و متخلفانه را شناسایی کرده و حذف انبوه انها را شروع کند. با این کار جلوی به اشتراک گذاری محتوای مضر گرفته می شود.هوش مصنوعی فیس بوک روزانه 1 میلیون اکانت جعلی را حذف می کند

واتس آپ که متعلق به شرکت فیس بوک است نیز اخیرا گام هایی را برای جلوگیری از عدم انتشار اخبار فیک و جعلی برداشته است و به موجب آن ویژگی جدیدی در اختیار کاربران قرار داد تا مدیریت کنند چه کسانی آنها را گروه های واتس آپی اضافه می کنند.

ماجرا از این قرار بود که طبق گزارش های پیش از برگزاری انتخابات برزیل، گروه ها و کمپین های سیاسی مختلف از این نرم افزار استفاده کردند و افراد زیادی را بدون رضایت شان به گروه های مختلف جوین کردند. گزارش های مشابهی نیز در هند اتفاق افتاد تا واتس آپ را به این فکر وا دارد که چنین ویژگی ای را ارائه دهد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها