هوش مصنوعی متفاوت روی خودروی Subaru Legacy 2020

0
1003

خودروی Subaru Legacy 2020 مجهز به سنسور‌هایی برای جلب توجه راننده هستند.

به گزارش کالاسودا و نقل از Venturebeat، خودروی Subaru Legacy 2020 مجهز به یک دوربین هوشمند است که می‌تواند تشخیص دهد راننده چه زمانی دچار حواس‌پرتی و یا خواب آلودگی است. چنین قابلیتی در خودرو‌های هوشمند امروزی، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

جالب است که هیچ کدام از خودرو‌های هوشمند Jaguar I-Pace، BMW i3s، Mini Copper SE Countryman، Volkswagen e-Golf، Land Rover Sport HST MHEV و Subaru Crosstek Hybrid که همگی جزء خودرو‌های هوشمند جدید محسوب می‌شوند، مجهز به چنین ویژگی نیستند.

این سیستم روی مدل‌های محدود Legacy 2020 انتخابی و روی مدل‌های XT به صورت استاندارد نصب می‌شود. نحوه‌ی عملکرد این سیستم هشدار به این صورت خواهد بود که به محض تشخیص حواس پرتی راننده، چراغ هشدار روی سرعت سنج و پنل اطلاعات 11.6 اینچی خودرو روشن خواهد شد. این سیستم قابلیت شخصی سازی هم دارد.

البته لازم به ذکر است که عینک آفتابی به علت انعکاس روی شیشه‌ی آن، عملکرد این سیستم را مختل می‌کند.

این خودرو مجهز به یک موتور 2.5 لیتری توربو شارژ Subaru Boxer است. قدرت این موتور 182 اسب بخار و مصرف بنزین آن هم در حدود یک گالن در هر 56 کیلومتر بیرون شهر و 43 کیلومتر در سطح شهر است.

قیمت پایه این خودرو 22745 دلار و قیمت آن به همراه سیستم تشخیص حواس پرتی راننده، 29745 دلار است.

این خودرو از نوع 4 چرخ محرک است و چرخ‌های آن هم از نوع 18 اینچی مجهز به رینگ آلومینیومی است. به دلیل ساختار این خودرو، داخل آن کاملا بی سر و صدا و مقاوم در برابر لرزش و تکان‌های شدید است.

روی قسمت داشبورد، این خودرو یک نمایشگر 11.6 اینچی Subaru Starlink است که البته ضعف‌های خودش را دارد. به طور مثال هر بار که خودرو را روشن می‌کنید، باید یک هشدار قانونی را با لمس کردن تایید کنید که حس و حال تبلت‌های سال 2005 را به شما منتقل می‌کند.

این خودرو همچنین مجهز به ارتباط LTE است که به سرنشینان خودرو امکان دسترسی به وب را می‌دهد. این ارتباط همچنین سیستم خودرو را به شبکه‌ی Subaru وصل کرده و اطلاعات مهم و حیاتی را بین این شبکه و خودرو مخابره می‌کند.

صندلی‌های جلوی این خودرو 10 سطح تنظیم دارند و گرمایش صندلی‌ها هم سه سطح مختلف دارد. حتی فرمان خودرو هم مجهز به سیستم گرمایش داخلی است.

این خودرو همچنین به سیستم صوتی Herman Kardon با 12 بلندگو مجهز است.

در آخر به این سوال می‌رسیم که آیا این خودرو ارزش خرید دارد یا نه؟

در پاسخ می‌توان گفت این یکی از بهترین سدان‌هایی است که شما با این هزینه می‌توانید خریداری کنید، مخصوصا اگر زیاد رانندگی می‌کنید و همیشه پشت فرمان خسته می‌شوید.

علاوه بر تمام ویژگی‌های امنیتی، این خودرو با تمام امکانات رفاهی و راحتی آن، برای خانواده‌ها هم بسیار مناسب است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها