هوش مصنوعی و سرطان پوست

0
490

کالاسودا – یافته ها نشان میدهد که هوش مصنوعی میتواند بیماری سرطان پوست را دقیقتر از پزشکان شناسایی کند.

جای تعجب ندارد که هوش مصنوعی این روزها در علم پزشکی به صورت فراگیری در حال گسترش است و حتی دولتها نیز از چنین ابتکاراتی حمایت میکنند.

دلایل خوبی برای این کار وجود دارد که یکی از آنها این است که کامپیوترها برخلاف انسانها خستگی ناپذیرند و میتوانند در بعضی موارد دقتی را در معاینات اعمال کنند که یک پزشک انسان نمیتواند.

محققان چند کشور یک سیستم هوش مصنوعی اختراع کرده اند که قادر است، با بررسی تصویر ۱۰۰ هزار ضایعه پوستی نوع انها را به صورت دقیق تشخیص دهد.

مطالعات آنها نشان داد که هوش مصنوعی این دستگاه میتواند تا ۹۵ درصد تشخیص درست دهد که در مقایسه با پزشکان متخصص پوست دقت آنها ۸۶ درصد است. درست است که فاصله آنقدر بزرگ نیست که فکر میکنید، اما واقعیت این است که توانایی تشخیص دقیق با فاصله ۱۰ درصدی میتواند زودتر به تشخیص سرطانهای پوستی و درمان آنها اقدام شود.

همچنین باید توجه داشت که این سیستم در مقایسه با متخصصانی به کار گرفته شد که حداقل ۵ سال تجربه داشتند.به گفته محققان، هوش مصنوعی ابزاری کارآمد برای تشخیص سریع تر و آسان تر سرطان پوست است و به پزشکان کمک می کند تا قبل از گسترش سرطان، آن را با جراحی حذف کنند. این دستگاه نیز به عنوان دستیار در کنار پزشکان خواهد بود و جایگزین آنها نخواهد شد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید