هکرهای دولتی روس مظنون کمپین سایبری علیه نهادهای آمریکایی

0
137

هکرهای دولتی روسیه پشت پرده جاسوسی گسترده از نهادهای دولتی آمریکا از جمله وزارت خزانه‌داری و تجارت بوده‌اند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از واشنگتن پست، منابع مطلع تایید کردند که هکرهای روس به عنوان بخشی از یک کمپین گسترده سایبری جهانی که چند ماه طول کشیده، سازمانهای دولتی آمریکا را مورد حمله قرار داده‌اند.

مقامات مرتبط، درگیر ارزیابی میزان خسارت ناشی از این کمپین بوده اما نشانه‌های اولیه حاکی از نقض دیتای طولانی مدت و قابل توجه است.

ظاهرا هکرهای موسوم به APT29 و Cozy Bear که بخشی از سرویس اطلاعات خارجی روسیه هستند، به سیستم ایمیل نفوذ کرده و دیتای مورد نظر خود را سرقت کرده‌اند.

این افراد همان‌هایی هستند که در زمان اوباما سرور ایمیل وزارت خارجه و کاخ سفید را هک کردند.

اف بی آی شروع به تحقیق در این باره کرده و می‌گوید ممکن است این کمپین از بهار شروع شده باشد.

به گفته کمپانی سایبری FireEye {که خودش قربانی حمله سایبری روسها شده} قربانیان نهادهای دولتی،فناوری،مخابرات و نفت و گاز در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و خاورمیانه هستند.

گفته می‌شود همه قربانیان از طریق انجام آپدیت سیستم مدیریت شبکه SolarWinds به فنا رفته‌اند.

سولارویندز نیز تایید کرد که محصولات نرم افزاری در ماه مارس و ژوئن حاوی برنامه پنهانی بعد از نفوذ هکرها شده که توسط یک دولت کنترل و مدیریت شده است.

گفته می‌شود بیش از 300 هزار سازمان، نهاد و شرکت در جهان از محصولات نرم افزاری سولارویندز استفاده کرده و نهادهای امریکایی مانند پنتاگون، وزارت خارجه، دادگستری،خزانه‌داری،  ناسا، کاخ سفید،آژانس امنیت ملی نیز از این طریق مورد حمله قرار گرفته‌اند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها