هکرها به جان CCleaner افتادند

0
346
هکرها به جان CCleaner افتادند|کالاسودا

هکرها به جان CCleaner افتادند|کالاسودا

کالاسودا_نرم افزار شناخته شده CCleaner  به یک بدافزار خطرناک آلوده شده است. بدافزاری که نشان می دهد  هکرها هنوز هم مترصد فرصتی برای آسیب زدن به کاربران PC  هستند.

یکی از شناخته شده ترین و البته محبوب ترین نرم افزارهای موجود در جهان برای پاکسازی فایل های مختلف ، CCleaner  است . اما به نظر می رسد کاربرانی که این نرم افزار را استفاده می کنند شدیدا در معرض خطر قرار دارند.

درواقع به روزرسانی جدید این نرم افزار حاوی مشکلات متعددی است . آلودگی به ویروس های مخرب و احتمال بروز مشکل لو رفتن اطلاعات از مهم ترین مشکلات این نرم افزار محسوب می شود .

کاربرد این نرم افزار چیست؟  شرکت ccleanerتابعی است از شرکت امنیتی Avast . بنابراین  بدافزار مخفی شده در آن ضمن سرقت کلمات عبور و دیگر اطلاعات حساس ذخیره شده در کامپیوتر می‌تواند به  دیگر کامپیوتر ها  هم نفوذ کند. در نهایت نیز روی آنها باج افزار نصب کرده و دسترسی به داده‌ها را برای کاربران مختل کند.

این نرم افزار که برای پاک کردن و خالی کردن ظرفیت حافظه رایانه‌ها به کار می‌رود در سراسر جهان بیش از ۱۳۰ میلیون نفر کاربر دارد. رقمی بسیار زیاد و البته نگران کننده .

 اکنون هکرها موفق شده‌اند بدافزاری را به نسخه به روزشده آن تزریق کنند. تعداد موارد کلی بارگذاری سی سی کلینر از ۲ میلیارد مورد فراتر رفته و هر ماه ۵ میلیون نفر کاربر جدید از سی سی کلینر استفاده می کنند و لذا این خطر وجود دارد که بدافزار یادشده به سرعت رایانه‌ها را در سراسر جهان آلوده کند. شرکت سازنده می‌گوید به سرعت در تلاش است تا کامپیوترهای آلوده شده را شناسایی کند و در این زمینه هشدارهای لازم را ارائه کرده است.

بر اساس بررسی های تکمیلی Avast  بالغ بر ۲.۲۷ میلیون نفر در سراسر جهان از نسخه آلوده شده این نرم افزار استفاده می کنند که از طریق یک سرور هک شده در اختیار کاربران قرار گرفته است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها