هکرها مکالمات خصوصی کاربران فیسبوک افشا کردند

0
405
هکرها مکالمات خصوصی کاربران فیسبوک افشا کردند

هکرها مکالمات خصوصی کاربران فیسبوک افشا کردندکالاسودا_ به تازگی خبرهای جدید در مورد هک شدن فیسبوک منتشر شده است که نشان می دهد هکرها مکالمات خصوصی کاربران فیسبوک با عدد 81 هزار کاربر را افشا کرده اند.

افشای مکالمات خصوصی کاربران فیسبوک

مکالمات شخصی حدود 81 هزار کاربر فیسبوک به تازگی توسط هکرها منتشر شده است که می تواند در نوع خود جالب توجه باشد. تا همین الان اطلاعات حدود 81 هزار کاربر به صورت آنلاین پخش شده است اما به نظر می رسد که این تعداد تازه اول کار خواهد بود و این مقدار تا حدود 120 میلیون کاربر ادامه خواهد داشت. شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد ولی فیسبوک ماه گذشته اطلاع داده بود که اطلاعات شخصی 30 میلیون کاربر به سرقت رفته است. این حمله هیچ ارتباطی به حمله قبلی نداشته است و کاملا مجزا از آن صورت گرفته است.

هدف هکرها از افشای مکالمات خصوصی کاربران فیسبوک

نکته جالب اینکه به نظر می رسد اصلا سیستم امنیتی فیسبوک بدون مشکل در حال کار بوده است و هکر با استفاده از افزونه های مرورگرها کارهای خود را انجام می داده اند. هکرها با استفاده از افزونه های مرورگرها مکالمات کاربران را مطالعه می کردند و آنها را از سرورهای فیسبوک به سرقت می برده اند. موضوع بعدی محدوده ی کاربران است که به نظر می رسد هکرها کاربران آمریکایی را مورد هدف قرار داده بودند.

هکرها مکالمات خصوصی کاربران فیسبوک افشا کردند

چرا مکالمات پیام رسان فیسبوک؟؟

یکی از هکرها مکالمات کاربران را به ازای 10 سنت برای هر اکانت می فروخته است و یک حساب سر انگشتی نشان می دهد که این عدد به مبلغ جالبی می رسد و پلیس هنوز نتوانسته است این هکرها را پیدا کند. یکی از موضوعاتی که می تواند برای کاربران جالب باشد این است که تمام این مکالمات واقعی است و هیچ مکالمه ی جعلی در این لیست وجود ندارد. پلیس تلاش کرده است تا هویت آنها را پیدا کند ولی هنوز در این امر موفق بوده است.

چه کسی مقصر است؟

خبرها از سوی فیسبوک حاکی از آن است که دیگر افزونه ی مرورگری مرتبط به فیسبوک منتشر نخواهد شد و کاربران نمی توانند چنین چیزی را دانلود کنند. این شرکت همچنین کارهای حقوقی این موضوع را آغاز کرده است که می تواند خبری دلگرم کننده برای کاربران باشد. مروگرهای سافاری ، فایرفاکس ، کروم در این امر مقصر بوده اند زیرا نتوانسته اند از صحت و سلامت این افزونه ها اطمینان حاصل کنند.

امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید ، شما دوستان می توانید نظرات خود را با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

با ما در  صفحه اینستاگرام کالاسودا همراه باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها