هک اطلاعات میلیونها کاربر اپلیکیشن سلامتی

0
349

کالاسودا – اپلیکیشن سلامتی محبوب MyFitnessPal مورد حمله هکرها قرار گرفته و پسوردها، نام کاربری و ادرسهای ایمیل ۱۵۰ میلیون کاربر تحت تاثیر این حرکت قرار گرفته است.

بر طبق گزارش شرکت Under armour، سازنده این اپلیکیشن، این هک در ماه فوریه ۲۰۱۸ به وقوع پیوسته و شرکت اکنون از این موضوع اطلاع پیدا کرده و آن را اعلام کرده است.

این برنامه تغذیه ای – ورزشی که برای تناسب اندام طراحی شده است، به صورت رایگان در دستگاه های دارای سیستم عامل اندروید و ios کار میکند. نسخه اولیه این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرد و به کاربران اجازه میداد که تمام جزئیات تغذیه ای خود را وارد این اپلیکیشن کنند تا میزان کالری دریافتی را دریابند و میزان فعالیتهای روزانه خود را رصد کنند.

به گفته under armour، شرکت صاحب اپلیکیشن در تاریخ ۲۵ مارس از این هک مطلع شده و مقامات را در جریان گذاشته است. این شرکت در ایمیلی هک را به کاربران خود اطلاع داده است.

البته در این رویداد شماره های تامین اجتماعی افراد، گواهینامه رانندگی یا اطلاعات کارت های اعتباری افراد فاش نشده است.  هنوز مشخص نیست هکرها چه کسانی هستند. اما چیزی که مشخص است این است که اطلاعات فاش میلیونها نفر شامل پسورد و آدرس ایمیل در معرض خطر است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در ساعت ۹ هر شب به آخرین اخبار حوزه تکنولوژی گوش دهید