هک شدن اکانت توئیتر بیل گیتس، ایلان ماسک، باراک اوباما،جو بایدن،کیم کارداشیان

0
1605

اکانت توئیتر معروف‌ترین شخصیت‌های جهان در حوزه فناوری، سیاست و محیط زیست روز چهارشنبه {ساعت 4 بعدازظهر به وقت محلی} هک شد و توئیتر اعلام کرد در حال فیکس کردن مشکل فنی است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از تک تایمز،از باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا گرفته تا ایلان ماسک، جف بزوس آمازون، بیل گیتس، کینه وست{شوهر کیم کارداشیان} و کیم کارداشیان و حتی اکانت اپل در این حمله مصون نمانده و هک شدند.

همه اکانت‌ها بعد از هک دارای پست مشابه شده و وعده دوبرابر کردن پرداخت‌های بیت کوینی را به کیف رمزگذاری شده می‌دهند. در پست منتشر شده بعد از هک از سوی این اکانت‌ها از بازگشت به جامعه آسیب دیده در عصر کرونا صحبت شده که راهش اهدای 1000 دلار و دریافت 2000 دلار است.

در واقع هکر توئیتی مشترک را بعد از هک اکانت‌های معروف منتشر کرده و بدین ترتیب در ساعات اولیه بیش از 400 کاربر طعمه واقع شده و بیش از 100 هزار دلار را از دست دادند.

نیویورک تایمز گزارش داد مقدار پرداخت شده از سوی قربانیان متفاوت بوده و ممکن است میزان واقعی بیشتر از این رقم باشد.

به نوشته نیویورک تایمز این اولین حادثه کلاهبرداری سایبری است که هکرها با اسامی و حسابهاب چهره‌های معروف و عمومی جیب مردم را خالی می‌کنند.

معمولا تا پیش از این برای خالی کردن جیب مردم از اکانت جعلی استفاده می‌شد اما اینک از حساب واقعی افراد معروف سوء استفاده شده و مثلا بعد از هک اکانت بیل گیتس از قربانی خواسته شده تا پول پرداخت کند.

توئیتر تنها کاری که در ساعات اولیه توانسته انجام دهد، این بوده که به کاربران هشدار داده و از آنها بخواهد پسورد خود را عوض کنند.

کارشناسان سایبری معتقدند ممکن است هکرها شکاف امنیتی در فرایند لاگین توئیتر کشف کرده و یا دسترسی ادمین کارمند توئیتر را به دست آورده باشند.

در اکانت باراک اوباما آمده اگر 1000 دلار بدهید، 2 هزار دلار دریافت خواهید کرد.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها