هک شدگی در ۳ سوت

0
409
هک شدگی در 3 سوت|کالاسودا

هک شدگی در 3 سوت|کالاسوداکالاسودا_ روزهای پایانی سال پر از هک شدگی بود .  تبلت،موبایل و لپ تاپ دارها در برابر حملاتی بسیار سنگین قرار دارند . چرا که به نظر می رسد هکرها بسیار فعال شده اند .

خبرهایی .که اخیرا توسط یکی از نهادهای معتبر فناوری منتشر شده حکایت از موج حملات سنگین هکرها دارد . شرکت Armis security می‌گوید برخی گوشی‌ها و لپ تاپ‌ها به علت وجود یک آسیب پذیری در استاندارد بلوتوث در برابر حملات هکری آسیب‌پذیر هستند.

اما این آسیب پذیری برای حمله به کاربران چگونه عمل می کند ؟ به نظر می رسد روش حمله بر استفاده از بلوتوث متمرکز است .

شاید بر همین اساس هم هست که نام این حملات را BlueBorne  گذاشته اند . روش کار اینگونه است که کاربران بدون اتصال دو وسیله و تنها  از طریق بلوتوث در معرض حملات قرار می گیرند .

این حملات می تواند به  شکل نفوذ اطلاعاتی و نصب بدافزار می شود. اما کدام گروه ها بیشتر در معرض این حملات قرار دارند ؟

این شیوه نفوذ به طور ویژه موبایل های اندرویدی و البته ios  را مورد حمله قرار می دهد . اما موضوع به همین جا ختم نمی وشد و شامل سیستم عامل مایکروسافت نیز می شود.

تا امروز هر دو شرکت گوگل و مایکروسافت برای حل مشکلات مذکور راهکارهایی را ارائه داده اند اما اپل بازها هنوز هم در معرض خطر هستند. توصیه گوگل مربوط به سیستم عامل های ۷ و ۶ اندروید است. البته اپل و سیستم عامل iOS 10   در معرض خطر نیستند. اما نسخه های ماقبل  ۹.۳.۵  سیستم عامل یادشده هم از این طریق آلوده می شوند .

افزون بر این ها سیستم عامل های دیگری نیز در معرض خطر این بدافزار قرار دارند . درواقع با کمک  این روش می توان برای آلوده کردن سیستم عامل لینوکس هم استفاده کرد. البته اطلاع رسانی در این زمینه دیرتر از اطلاع رسانی در مورد دیگر سیستم عامل ها صورت گرفت . بنابراین برخی مدل های ساعت هوشمند، تلویزیون های هوشمند و غیره هم به این شیوه می توانند مورد حمله قرار بگیرند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها