هک واتس آپ: چطور از اطلاعات خود محافظت کنیم؟

0
380
هک واتس آپ: چطور از اطلاعات خود محافظت کنیم؟

امنیت سرویس پیام رسان رمز گذاری شده واتس آپ به خطر افتاده است، بر اساس اخبار منتشر شده هکر ها توانسته اند بد افزار جاسوسی یک شرکت اسرائیلی را روی گوشی های هوشمند از طریق این نرم افزار نصب کنند. از این رو واتس آپ اعلام کرده که برای حفظ امنیت اطلاعات خود نرم افزار واتس آپ خود را به روز رسانی کنند.

واتس آپ حدود 1.5 میلیارد کاربر دارد و از آن ها برای حفظ اطلاعاتشان خواسته که سریعا اپلیکیشن خود را به روز رسانی کنند، علت این موضوع کشف یک باگ امنیتی است که از طریق آن هک واتس آپ ممکن شده و هکر ها با نصب این بد افزار می توانند بد افزاری را روی گوشی های هوشمند نصب کنند.

بر طبق روزنامه گاردین این نرم افزار جاسوسی قادر به دسترسی به تماس ها، متون و فعالیت هایی مانند استفاده از دوربین و میکروفون گوشی موبایل و… است. این بد افزار از طریق تماس واتس آپ روی گوشی موبایل نصب می شود.

سخنگوی این نرم افزار در مورد هک واتس آپ اینگونه بیان کرده که ما در کاربران را به ارتقاء نرم افزار پیام رسان خود به آخرین نسخه و به روز رسانی سیستم عامل گوشی خود برای محافظت در برابر سوء استفاده های هدفمند و که برای به خطر انداختم اطلاعات ذخیره شده طراحی شده اند، دعوت می کنیم. وی همچنین اعلام کرد که ما هموراه در کنار شرکای تجاری خود تلاش می کنیم تا آخرین پیشرفت های امنیتی را برای حمیات از کاربررن ارائه دهیم.

آیا اطلاعات ما در خطر است؟

واتس آپ هنوز اعلام نکرده که چند حساب کاربری توسط این بد افزار آلوده شده اند اما بر اساس ادعای گاردین تا کنون چندین هدف از جمله وکیل حقوق بشر بریتانیا و یک محقق عفو بین الملل شناسایی شده اند که پیام رسان آن ها آلوده شده است.هک واتس آپ: آیا اطلاعات ما در خطر است؟

بر اساس ادعای Sky News واتس آپ قدر به نصب نرم افزار نرم افزار جاسوسی از طریق تماس صوتی واتس آپ است، نکته جالب این موضوع آلوده شدن سیستم حتی بدون پاسخ دادن به آن تماس است.

از این رو اگر تماسی از طریق شخص ناشناسی دریافت نکرده اید احتمالا سیستم شما امن است، با این وجود هنوز راهی وجود ندارد تا از عدم هک واتس آپ خود اطمینان پیدا کنید.

همانطور که بیان شد تنها راه برای محافظت در برابر هک واتس آپ به روز رسانی نرم افزار پیام رسان خود است، از این رو از به روز بودن این اپلیکیشن اطمینان پیدا کنید در حال حاضر نسخه 2.19.134 آخرین به روز رسانی نسخه اندروید و همچنین 2.19.51 آخرین به روز رسانی واتس آپ برای گوشی های هوشمند آیفون است.

برای به روز رسانی نرم افزار واتس آپ خود در گوشی های اندروید باید وارد Google Play Store شده و در سمت چپ صفحه نمایش خود نام اپلیکیشن واتس آپ را در ‘My Apps & Games’ جستجو کنید، حال پیدا کردن این نرم افزار گزینه به روز رسانی را انتخاب کرده تا نرم افزار شما آپدیت شود.

برای به روز رسانی نرم افزار واتس آپ در محصولات کمپانی اپل نیز باید App Store را انتخاب کنید و در قسمت به روز رسانی ها نرم افزار واتس آپ را پیدا کرده و اقدام به دریافت به روز رسانی این اپلیکیشن کنید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها