هیوندای به دنبال خرید فیات کرایسلر است؟

0
710

کالاسودا – شرکت هیوندای در حال مذاکراتی پنهانی با شرکت فیات کرایسلر برای خرید این مجموعه است.

سال آینده مدیر عامل این شرکت، سرجیو مارچیونی از این شرکت کناره گیری می‌کند و بازنشسته می‌ شود. یک منبع ناشناس به Asia Times اعلام کرده هیوندای منتظر کاهش ارزش سهام این شرکت است تا پیشنهاد خود برای خرید آن را ارائه کند.

این گزارش به این موضوع اشاره می‌کند که شرکت سرمایه‌گذاری Elliott Management خواهان صورت گرفتن این ادغام است. این شرکت دارای بیش از ۱ میلیارد دلار سرمایه در کمپانی‌های هیوندای موتور، کیا موتورز و Mobis است. شرکت Mobis وظیفه تولید قطعات مورد نیاز هیوندای را برعهده دارد.

سال گذشته نیز چندین شرکت خودروسازی مشهور در پی ادغام یکدیگر بر آمدند که نتیجه ای حاصل نشد. اکنون به گزارش Car and Drive هیوندار مذاکراتی را با شرکت فیات و کرایسلر به انجام رسانده است.

 این دو کمپانی در حال صحبت برای همکاری در زمینه توسعه موتورهای پیل سوختی و سیستم ‌های انتقال قدرت هستند. در آن زمان مدیر عامل فیات کرایسلر، سرجیو مارچیونی اعلام کرده بود که پتانسیل بالایی برای همکاری فنی میان این دو کمپانی وجود دارد. مارچیونی در آن زمان اشاره‌ ای به ادغام این دو شرکت نکرده بود.

سرجیو مارچیونی در آوریل ۲۰۱۹ از مقام خود در شرکت فیات کرایسلر کناره‌گیری می‌کند. در سال‌های اخیر مدیر عامل فیات کرایسلر تلاش کرده بود که شرکت تحت مدیریتش با کمپانی‌های دیگر ادغام شود با این حال تلاش‌های او نتیجه‌ای به دنبال نداشت. در آگوست سال گذشته خبر احتمال تصاحب جیپ به وسیله شرکت چینی گریت وال در اینترنت منتشر شده بود با این حال این ادغام صورت نگرفت.

همچنین شرکت کره ای هیوندای به انجام کافی سرمایه برای خرید برند لوکس جنسیس را دارد و می‌خواهد آن را در تمام دنیا توسعه دهد. جنسیس در حال حاضر سه مدل سدان در بازار دارد و قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ سه مدل دیگر هم به محصولاتش اضافه کند. دو مدل از این مدل ‌های جدید، شاسی بلند است و لوک دانکرولک مدیر طراحی آن می‌ گوید به شرط تایید مدیران، ششمین مدل یک ماشین اسپرت براساس کانسپت اسنشیا خواهد بود.

فراتر از توانایی ‌های فنی، هدف اصلی جنسیس از نمایش این کانسپت هشدار به رقیبانش است که منتظر مدل‌ های جدی ‌تری از این خودروساز نو ظهور باشند. اسنشیا، با درهایی که با شناسایی اثر انگشت راننده رو به بالا باز می‌شود. به نظر می‌ رسد ادغام فیات کرایسلر با هیوندای برای هر دو شرکت اقدام مثبتی باشد و باعث شود که این کمپانی‌ ها در بازارهای مختلف حضور پررنگ ‌تری داشته باشند. البته این دو شرکت در مجامع عمومی از صحبت در مورد پتانسیل بالقوه ادغام طفره رفته اند ، اما با توجه به موثق بودن منبع خبرها احتمال آن میرود که در آینده ای نزدیک این ادغام صورت پذیرد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید