هیچ خودرویی جایگزین پراید نمی شود

1
190

با وجود پیش بینی انجمن قطعه سازان مبنی بر جایگزینی یک خودروی خاص به جای پراید، حالا سایپا اعلام کرده که پراید جایگزین ندارد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، پراید یا همان ارزانترین خودروی سواری ایرانی از دی ۹۸ تا تیرماه ۹۹ کم کم از خط تولید خارج می شود و دیگر تولید نخواهد شد.

امروز سایپا در مورد جزئیات تولید نشدن پراید توضیحاتی ارائه داده است. طبق اعلام این خودروسازی، تولید پراید مدل۱۳۲ تا پایان دی‌ماه ۹۸، پراید مدل۱۱۱ تا پایان اردیبهشت ۹۹ و پراید مدل۱۳۱ تا پایان تیرماه ۹۹ به پایان خواهد رسید.

البته جایگزین خاصی برای این خودرو تعیین نشده و سایپا در این باره گفته که محصولات تیبا، کوییک و ساینا جایگزین محصولات خانواده پراید شده و می‌شوند و برای پراید هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد.

اینگونه که سایپا اعلام کرده قرار است تیبا ارزانترین خودروی سواری در ایران محسوب شود.

نکته دیگر این است که اگر فکر می کنید پراید به تاریخ می پیوندد اشتباه می کنید چون براساس اعلام سایپا، محصولات خانواده پراید به دلیل مصرف پایین سوخت، قیمت رقابتی و هزینه پایین نگهداری، استهلاک پایین و خدمات پس از فروش ارزان در مقایسه با محصولات سایر خودروسازان، در برخی بازارهای صادراتی متقاضی دارد.

این در حالی است که سایپا تصمیم گرفته تولید محدود پراید برای صادرات را ادامه دهد و با قیمت بسیار بالاتر از قیمت فروش این خودروها در ایران آن را به فروش برساند. پراید در ایران حدود ۳ هزار دلار به فروش می رسید در حالیکه سایپا گفته این خودرو با قیمت ۷ هزار دلار صادرات می شود.

گفتنی است، پیش از این انجمن قطعه سازان ایران پیش بینی کرده بود که خودروی جدیدی با ویژگی های مشترک پراید و تیبا جایگزین پراید می شود که حالا سایپا این پیش بینی را رد کرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
sahar
sahar
4 سال پیش

با این تفاسیر پیش بینی می کنید قیمت پراید افزایش پیدا کنه یا کاهش؟؟؟