واتس آپ پشت هندی ها را خالی کرد!

0
520

کالاسودا_ اخیرا خبرهای جعلی زیادی در هند از طریق برنامه واتس آپ منتشر شده که باعث ایجاد مشکلاتی در این کشور شد،  وزیر فناوری اطلاعات کشور هند از این برنامه درخواست کمک کرده است ولی این برنامه تمایلی به همکاری در این زمینه ندارد.

سخنگوی واتس آپ در پیامی اعلام کرد : «ایجاد یک بستر ردیابی می تواند سیستم امنیت اطلاعات کاربران ما را زیر سوال برده و امکان استفاده نادرست از آن را افزایش دهد. واتس آپ به هیچ وجه امنیت اطلاعات کاربران خود را تضعیف نخواهد کرد.»

این موضوع چیز عجیبی نیست که ردیابی گیرنده و ارسال کننده مخشص نباشد زیرا از این سیستم برای بیشتر پیام رسان ها استفاده می شود. اگر واتس آپ این سیستم را پیاده سازی کند دیگر کاربران اعتقادی به این برنامه و امنیت اطلاعات خود نخواهند داشت.

آیا واتس آپ مقصر پخش اخبار جعلی است؟ واقعا جواب به این سوال کاملا سخت است. از یک طرف میزان کاربران این برنامه در هند حدود ۲۰۰ میلیون نفر است و خیلی از این کاربران به تازگی عضو این برنامه شده اند.

برنامه واتس آپ به نوبه ی خود تلاش کرده تا افراد را در زمینه اخبار جعلی آگاه سازد. در حقیقت این شرکت برای این موضوع فعالیت های بسیاری انجام داده است.

قطعا دولت هند توقع دارد که واتس آپ نقش بزرگتری در این زمینه ایفا کند ولی با پاسخ منفی این برنامه مواجه شده است.

قضاوت در مورد اینکه چه کسی در این زمینه باید مسئولیت را بر عهده گیرد کمی سخت است ولی دولت هند باید خود به تنهایی راه حلی برای این موضوع پیدا کند و نمی تواند توقع داشته باشد که برنامه ی واتس آپ کمک بزرگی در این زمینه انجام دهد.

توضیحاتی در مورد اپلیکیشن واتساپ

بهترین نرم افزار موبایل در زمینه ارتباطات ( ارسال پیام )  بهترین عنوانی است که می توان برای این برنامه به کار برد. عنوانی که این نرم افزار چندین سال است که در جهان آن را یدک می کشد .  با این برنامه قطعا با اس ام اس های معمولی خداحافظی می کنید !

پشتیبانی این برنامه از بسیاری گوشی ها، یکی از بزرگترین مزیت های آن است.

با این نرم افزار به راحتی و با بیشترین سرعت می توانید به دوستانتان پیام ( متن ، عکس ، صدا ، تصویر ) بفرستید و در هزینه خود بیش از ۱۰۰ برابر صرفه جویی کنید !!!

برای دریافت پیام نیاز به باز کردن واتساپ نیست ، این برنامه به طور دائم در پس زمینه گوشی شما باز است و هر وقت برای شما پیامی بیاید به شما خبر می دهد ! همانند اس ام اس های معمولی شما اما با امکانات و سرعتی فوق العاده تر.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها