واردات گوشی مسافری گران شد

0
107

واردات گوشی تلفن همراه از طریق مسافری پیش از این معافیت ۸۰ دلاری داشت که از این به بعد نرخ آن با ارز سنا محاسبه می شود.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، از خرداد ۹۸ رجیستری موبایل غیرمسافری لغو شد و از آن تاریخ هر مسافر ایرانی که از خارج از کشور به ایران سفر می کرد، می‌توانست با کد ملی خودش، تنها یک گوشی را در سامانه گمرک ثبت کند.

این روند با معافیت ۸۰ دلاری مسافران برای واردات موبایل همراه شد تا مسافرات ایرانی بتوانند راحت تر از گذشته موبایل وارد کنند. همچنین واردات گوشی تلفن همراه از سوی مسافران هیچ مالیاتی را شامل نمی شد. این تسهیلات برای واردات گوشی تلفن همراه از سوی مسافران باعث شد که قاچاقچیان به فکر استفاده از این تسهیلات بیفتند.

اولین گام قاچاقچیان در سودجویی از تسهیلات موجود در واردات گوشی مسافری دزدی کد ملی مسافران و وارد کردن گوشی از این طریق بود. این اقدام بدون اطلاع مسافران انجام می شد.

پس از آن برخی از مسافران، اقدام به فروش اطلاعات هویتی خود به واردکنندگان کردند تا سودی هم نصیب آن ها شود.

همه این ها موجب شد که دولت تسهیلات موجود در واردات گوشی مسافری را کاهش دهد و د. همین زمینه معاون فنی گمرک ایران از حذف معافیت ۸۰ دلاری واردات گوشی مسافری خبر داد.

طبق اعلام این مقام مسئول، بر اساس مصوبه ۲۲ مهر ماه ستاد تنظیم بازار، معافیت ۸۰ دلاری برای واردات گوشی مسافری از این بعد منتفی خواهد شد.

همچنین، پیش از این حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه مسافری بر اساس ارز رسمی ۴۲۰۰ تومان دلار آمریکا محاسبه می‌شد؛ اما بر اساس ابلاغیه جدید ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز، از این به بعد حقوق و عوارض گمرکی گوشی تلفن همراه مسافری بر اساس نرخ سامانه سنا محاسبه می‌شود.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها