واقعیت افزوده داخل مردمک چشم شما به جای گوشی هوشمند

0
1627

لنزهای چشمی واقعیت افزوده واقعی بوده و ممکن است زودتر از انتظار با آنها روبرو شویم.

به گزارش کالاسودا و نقل از Mashable، بالاخره زمان آن رسیده است که شاهد به واقعیت پیوستن لنزهای معروف فیلم های جاسوسی در واقعیت باشیم؛ همان لنزهایی که مستقیما اطلاعات مورد نظر را جلوی مردمک چشم به تصویر می‌کشند.

این لنزها محصولی از استارتاپ Mojo Vision خواهند بود که امیدوار است بتواند روزی این لنز را جایگزین گوشی‌های هوشمند کند. البته به گفته‌ی این شرکت، این تکنولوژی هنوز فاصله‌ی زیادی از فاز عملی دارد.

به گفته‌ی این شرکت، این لنزها باعث می‌شوند که ما بتوانیم در هر لحظه به هر چیزی که دوست داریم دسترسی پیدا کنیم و دیگر نیازی به گوشی‌های همراه خود نداشته باشیم.

به گفته‌ی استیو سینکِلِیر (که شباهت اسمی جذابی با خالق Warframe دارد!)، این لنزها دقیقا نقش یک نمایشگر را بازی خواهند کرد. به این ترتیب شما قادر خواهید بود هر نوع اطلاعاتی که می‌خواهید، در هر زمان ببینید.

گستره‌ی این اطلاعات می‌تواند از چیزهای ساده مثل نوتیفیکیشن تا تصاویر واقعیت مجازی پیچیده را در بر بگیرد. نتایج تست‌های نمونه‌ی اولیه این فناوری در نمایشگاه CES از جذابیت و پیشرفته بودن این لنزها می‌گوید.

البته جا دارد اشاره کنیم این شرکت رقبای بسیار زیادی در زمینه‌ی واقعیت مجازی دارد.

به طور مثال سامسونگ هم در حال کار کردن روی لنزهای واقعیت مجازی خود است، در حالی که اپل هم روی هدستها و عینک‌های سبک واقعیت مجازی کار می‌کند که قرار است روزی جای آیفون را بگیرد. حتی فیس‌بوک هم به این جریان پیوسته و در مراحل اولیه‌ی ساخت عینک خود قرار دارد.

با این حال همچنان سوالات پاسخ داده نشده‌ی زیادی در مورد این لنز ها وجود دارند که از آنها می‌توان به کاربری این لنزها اشاره کرد. این استارتاپ اعلام کرده است که اولویت بازار پزشکی خواهد بود. به این ترتیب این لنزها قرار است به کمک افراد با مشکلات بینایی بیایند.

البته به گفته‌ی سینکلیر، هدف نهایی این شرکت از ارائه‌ی این محصول صرفا بازار پزشکی نخواهد بود. با این حال این شرکت فاصله‌ی بسیار زیادی با محصولی با کاربرد عمومی دارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها