وام 20 هزار میلیاردی دولت به استارت آپ ها

0
305

دولت در ادامه حمایت های خود از کسب و کارهای نوین و شرکت های دانش بنیان در سال گذشته تسهیلات 20 هزار میلیاردی در اختیار آن ها قرار داده است.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، حمایت از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان از سال گذشته در ایران جدیت بیشتری یافته و دولت معتقد است با حمایت از این فعالیت ها می تواند با تحریم ها مقابله کرده و میزان خودکفایی را افزایش دهد.

در همین رابطه، سال گذشته بیش از 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده است.

این در حالی است که در 6 ماه گذشته این میزان افزایش یافته و در سال 98 مبلغ وام پرداختی به استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان رشد ویژه ای داشته است. در واقع این تسهیلات غیر از مبالغی بوده که توسط صندوق نوآوری به شرکت های دانش بنیان و طرح های نوآورانه پرداخت شده است.

این آمار در حالی منتشر می شود که ایران توانسته بیش از 4 هزار و 500 شرکت دانش بنیان را به ثبت برساند و توسط این شرکت ها 350 هزار نفر را به اشتغال در آورد. این شرکت ها در سال گذشته بیش از 600 میلیون دلار ارز آوری برای کشور داشته اند. این عدد در سال 98 رشد خواهد داشت و یکی از عرصه های صادرات غیر نفتی برای ایران صادرات تولیدات شرکت های دانش بنیان محسوب می شود. با تکیه براین ارز آوری می توان از صادرات نفت فاصله گرفت و هدف اصلی دولت در خصوص تکیه بر صادرات غیر نفتی و کاهش میزان بودجه نفتی را محقق کرد.

این هدف قرار است سالانه با افزایش ویژه روبرو شود و استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان نیز در برآورده شدن آن نقش موثری خواهند داشت.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها