وان پلاس ؛ قاتل زنجیره ای برندهای قدرتمند موبایل

0
5080

کمپانی چینی وان پلاس جدید ترین برند تولید کننده گوشی های هوشمند محسوب می شود که در میان ده تولید کننده برتر گوشی موبایل قرار دارد. این برند قدرتمند سیاست بسیار خوبی را پیش گرفته و بدون توجه به برند های مانند هواوی و سامسونگ تقریبا سالانه دو گوشی هوشمند را روانه بازار فروش می کند. این برند چینی در تاریخ 16 دسامبر 2013 تاسیس شده است و در کمتر از 5 سال به موفقیت های رسیده که برند های قدرتمند و مشهوری مانند سونی یا ال جی به آن دست پیدا نکرده اند.
وان پلاس را شاید بتوان از نظر استراتژی شبیه به کمپانی اپل دانست. این برند هیجان انگیز تا کنون گوشی های محدودی را تولید کرده است که هر کدام از آن ها فروش بسیار بالایی را به دست آورده اند و شاید بتوان این برند را قاتل پرچم داران برند های مشهور دانست. وان پلاس به صورت کلی قصد دارد گوشی موبایل خود را یک بار در بازه طولانی مدت تولید و روانه بازار فروش کند اما این تولید باید به برترین شکل صورت گیرد و قدرتمند ترین امکانات برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شود. این سیاست بسیار شبیه به افکار استیو جابز است. شخصی که برند کنونی اپل را پایه گذاری کرد و همواره در دنیای تکنولوژی به نیکی یاد می شود. اگر سیاست فعلی وان پلاس را نیز بخواهیم مورد بررسی قرار دهیم باز هم به سیاست های استیو جابز می رسیم. این برند قدرتمند در طول سال به صورت کلی دو گوشی هوشمند تولید می کند و پرچم دار نیمه دوم سال را باید نسخه تکمیل شده و برطرف شده در نقص های احتمالی دانست. این دو گوشی هوشمند در بازه شش ماهه روانه بازار فروش می شود. مه معمولا پرچم دار نیمه دوم سال را باید کابوس برند های گران قیمت دانست.
کمپانی فعلی وان پلاس توسط یکی از مدریان سابق کمپانی مشهور اوپو الکترونیک تاسیس شد. آقای پت لائو با استفاده از تجربیات خود این برند قدرتمند را با ساختاری قدرتمند شکل داد. در واقع برند فعلی وان پلاس قبل از این پنج سال زیر برند کمپانی پرطرفدار اوپو محسوب می شود اما در حال حاضر برند وان پلاس طرفداران بیشتری در مقایسه با برند اوپو در بخش گوشی های هوشمند دارد. این اتفاق بسیار شبیه به کمپانی هواوی و زیر برند سری آنر است. در حال حاضر بسیاری از طرفداران کمپانی هواوی نیز طرفدار سری آنر هستند و شاید اگر روزی این زیر برند از هواوی جدا شود بسیاری از کاربران این برند علاقه خود به برند آنر را پنهان نکنند. نکته قابل توجه در شرکت های چینی زیر برند ها هستند و شاید جالب باشد که بدانید خود کمپانی اوپو نیز زیر مجموعه ای از شرکت بسیار بزرگ BBK محسوب می شود.
Image result for one plus logoکارشناس های زیادی سیاست این برند قدرتمند را تحلیل کرده اند و یکی از زیبا ترین تحلیل ها شباهت این برند قدرتمند به ساختار تیک تاک است. این موضوع در واقع به عرضه گوشی های این برند در دو نسخه در یک سال میلادی اشاره دارد. به نحوی که وان پلاس یک گوشی نسل جدید را مطابق با معیار های پرچم دار های برند های دیگر روانه بازار می شود این حرکت مشابه تیک است و پس از حدود شش ماه بعد نسخه تکامل یافته ی این پرچم دار وارد بازار فروش می شود و باید آن را تاک نامید. این معیار و شباهت بدون شک نزدیک ترین مثال برای کمپانی دوست داشتنی وان پلاس و سیاست کاری این برند پرفروش است. با این وجود و رشد بسیار سریع این برند چینی و همکاری مناسب این کمپانی با برند های تولید کننده قطعات سخت افزاری باید وان پلاس را یکی از ارکان مهم انتخاب گوشی های پرچم دار در سال های آینده دانست.
لوگوی این برند نیز خبر از یک کمپانی قدرتمند را می دهد مدیران این شرکت از یک علامت مثبت در کنار عدد یک استفاده کرده اند. این رویداد خبر از یک برند حتی قدرتمند تر از برترین های دنیا می دهد. در واقع لوگوی بسیار زیبای این برند تازه تاسیس به نحوی است که نشان می دهد این برند قصد رقابت با برند های معمولی و گوشی های میان رده را ندارد و وان پلاس تنها بازار گوشی های پرچم دار را هدف قرار داده است.
در حال حاضر باید کمپانی وان پلاس را سهام عام دانست و دفتر مرکزی این برند قدرتمند نیز مانند کمپانی قدرتمند هواوی که در حال حاضر دومین برند پرفروش دنیا محسوب می شود در شهر شنزن چین است. وب سایت رسمی این برند خاص www.oneplus.net است و کاربران در تمام دنیا به این وب سایت دسترسی کامل دارند و می توانند از به روز ترین اخبار این برند مشهور مطلع شوند. شاید کمتر کسی این انتظار را از این برند چینی داشت که روزی در کنار برترین های موبایل قرار گیرد اما این کمپانی چینی که از ساختار فوق حرفه ای برخوردار بود توانست سود بسیاری خوبی را در چند سال اخیر ایجاد کند و این اتفاق در زمانی رخ داد که برند وان پلاس کمتر از ششصد کارمند در بخش اختصاصی خود داشت. عددی که در مقابل رقم های چند ده هزار نفری برند های دیگر شاید در حد شایعه باشد و وان پلاس با تاریخچه ای گوتاه که بر گرفته از برند چینی اوپو است توانست این مسیر بسیار سخت را در مسیر بسیار کوتاه سپری کند.این در شرایطی است که کمپانی وان پلاس به تازگی مسیر کشور های دیگر را پیدا کرده است و قصد دارد گوشی هوشمند خود را به سراسر جهان ارسال کند. این برند چینی تا دو سال پیش تنها در کشور چین و کشور های اطراف فعالیت داشت اما از مدتی پیش وان پلاس هدف خود را دسترسی کاربران تمام دنیا به گوشی های قدرتمند وان پلاس تایین کرد که د رحال حاضر در تمام کشور های که سفر کرده است موفقیت ها و فروش بسیار بالایی را به دست اورده است و باید دید این پیشروی ها کدام کشور ها را شامل می شود. لازم به ذکر است این برند قدرتمند  با محصولات خاص خود هنوز به صورت رسمی به کشور ما نیامده است اما فروش گوشی های وان پلاس در ایران در مقایسه با میزان ورور این گوشی های بسیار عالی است. در ادامه مقاله قصد داریم به بررسی این برند فوق حرفه ای در زمینه تولید گوشی های هوشمند بپردازیم. با ما همراه باشید.
Related image

ارزش برند وان پلاس

کمپانی وان پلاس در پایان سال 2017 توانست 1.4 میلیارد دلار در آمد داشته باشد و در نیمه اول سال 2018 نیز با عرضه گوشی هوشمند وان پلاس 6 توانست روند سعودی مالی خود را ادامه دهد. این برند چینی در سال اخیز توانست در میان ده برند برتر گوشی های هوشمند قرار گیرد اما در این لیست نیز جهش بسیار خوبی را تجربه کرد. وان پلاس را باید نماد اعتماد کاربران به یک برند قدرتمند دانست. از نظر مالی وان پلاس شاید در مقیاس کوچکتری در مقایسه با سامسونگ باشد اما در حال حاضر این برند سود آور با ارزشی بالاتر از 1.5 میلیارد دلار یکی از بزگرترین تولید کننده های گوشی موبایل محسوب می شود.
Image result for one plus logo

دلیل محبوبیت برند

همواره خاص بودن یک برند در انتخاب آن بسیار تاثیر گذار است. در بازار موبایل معمولا عرضه گوشی های متعدد یک امتیاز منفی محسوب می شود به این سبک که کمپانی های قدرتمند هواوی و شیائومی به دلیل ساخت گوشی های یکسال و قیمت های نزدیک به هم بارها مورد انتقاد کاربران قرار گرفته است و از طرفی دیگر نیز قیمت بالای برند کره ای سامسونگ و اپل باعث شده است که بسیاری از کاربران توان خرید این مدل های قدرتمند را نداشته باشند. با این وجود وان پلاس تریکیبی از این سیاست ها را دارد و توانسته به خوبی نیاز های کاربران را برطرف کند. اگر به سادگی بخواهیم نیاز های کاربران را در یک جمله بیان کنیم باید آن را به جمله گوشی هوشمند با قیمت مناسب و کارایی منحصر به فرد اختصاص داد. کمپانی وان پلاس تمام این موارد را رعایت کرده است و به نظر گوشی هوشمند خود را به نحوی روانه بازار فروش می کند که بی نیاز از مقایسه با مدل های مشابه باشد. وان پلاس در حال حاضر ارزان ترین برند موبایل محسوب نمی شود اما در مقایسه با ویژگی های که در اختیار کاربران قرار می دهد یک عنوان مقرون به صرفه و قابل اتکا محسوب می شود. این کمپانی چینی همواره در این مسیر با مشکلاتی رو به رو بوده است و شاید بزرگترین نقطه قوت این برند در اعتماد کاربران همکاری طولانی مدت وان پلاس با کمپانی مشهور کوالکام باشد.
Image result for one plus and qualcommاین کمپانی مشهور که برترین پردازنده های گوشی های موبایل را تولید می کند به خوبی توانست بر اعتبار وان پلاس بیفزاید. کمپانی چینی وان پلاس یک مشکل بسیار بزرگ مانند هواوی و شیائومی داشت و آن هم برچسب ساخت چین بود در سال های ابتدای کمتر کسی به این برند اعتماد می کرد و به دلیل عرضه گوشی های متنوع و بی کیفیت در این بازار پیشرفت کردن کار بسیار سختی به نظر می رسد البته وان پلاس در ابتدا زیر سایه اوپو قرار داشت و توانست با کمک این برند محبوبیت لازم را به دست آورد و در کمترین زمان طرفداران بسیار زیادی را در اطراف خود ببیند. با این وجود وان پلاس هنوز راه بسیاری را تا برترین برند گوشی موبایل شدن دارد و به راحتی نمی توان آینده ای را در میان هواوی، ساموسونگ و اپل آینده ای را برای حضور در میان سه برند برتر گوشی های موبایل دانست، اما مسیر پیشرفت این برند قابل تخسین است و وان پلاس را باید از معدود برند های دانست که کاربران مشکل بسیار زیادی با این برند داشته باشند.

منابع انسانی

این برند چینی کارمندان زیادی ندارد و بیشتر آن ها در کشور چین و شهر های اطراف شنزن مشغول هستند. به طور کلی کمپانی وان پلاس به تنهای نزدیک به 800 کارمند دارد که در مقایسه با برند های دیگر بسیار اندک است البته وان پلاس به زودی قصد دارد محدوده فروش خود را گسترش دهد و بسیاری از کشور های جهان را پشتیبانی کند که با این اوصاف باید شاهد افزایش کارکنان این برند قدرتمند باشیم. وان پلاس اگرچه کارمندان بسیار کمی دارد اما بسیاری از مدیران این برند در بخش های مختلف متخصص هستند و به تنهایی می توانند در زمینه فروش موبایل تاثیر بسیار زیادی بگذارند. با این حال باید وان پلاس را کم جمعیت ترین برند موبایل دانست که در سطح جهان فعالیت می کنند.
Related image

مدیران ارشد

پت لائو مدیر اجرایی برند وان پلاس است. این فرد را باید موسس برند وان پلاس نیز نامید. او در زمینه های مختلف شبکه تخصص های بسیاری دارد و توانسته با استفاده از شرایط خاص کشور چین مسیر پیشرفت بسیار سریع تر از کمپانی های دیگر طی شود. این فرد در مسیر پیشرفت وان پلاس هیچ گاه تنها نبوده و با استفاده از دوستان و مشاوران خود یکی از موفق ترین افراد کشور چین محسوب می شود. پت لائو در حال حاضر 43 سال دارد و قبل از تاسیس این برند در کمپانی اوپو مشغول به تحقیق و فعالیت بود.
Image result for Pete Lauپت لائو را باید نمونه یک مدیر موفق نامید که هیچ گاه دست از پیشرفت بر نمی دارد و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی سیاست های خود را معین می کند.
Image result for carl pei
کارل پی مدیر جوان این کمپانی محسوب می شود. کارل در حال حاضر تنها 28 سال دارد . او یک برنامه نویس حرفه ای نیز است و به نوعی او را باید دومین فرد مهم کمپانی چینی وان پلاس نامید. در بسیاری از اخبار کمپانی وان پلاس نام کارل پی آمده می شود و او را باید یکی از فعال ترین افراد در برند پرطرفدار وان پلاس نامید. در سال های آتی بدون شک نام این مدیر بیش از پیش به گوشی خواهد رسید. کارل در مسیر جهانی شدن وان پلاس فعالیت های بسیاری را انجام داد و به موفقیت های بسیار خوبی نیز دست پیدا کرد. زندگی کارل بسیار شبیه به مدیران برتر دنیا است که روند پیشرفت را در سنین جوانی طی کرده اند و در اوج بلوغ فکری خود شهرت جهانی کسب کرده اند.

اهداف سازمانی

همانطور که بیان شد وان پلاس را شاید بتوان از نظر استراتژی شبیه به کمپانی اپل دانست. این برند هیجان انگیز تا کنون گوشی های محدودی را تولید کرده است که هر کدام از آن ها فروش بسیار بالایی را به دست آورده اند و شاید بتوان این برند را قاتل پرچم داران برند های مشهور دانست. وان پلاس به صورت کلی قصد دارد گوشی موبایل خود را یک بار در بازه طولانی مدت تولید و روانه بازار فروش کند اما این تولید باید به برترین شکل صورت گیرد و قدرتمند ترین امکانات برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شود.
کمپانی وان پلاس با هدف قرار دادن بازار گوشی های قدرتمند از همان ابتدا به رقابت پرداخت. هیچ گاه علیت این سیاست توسط مدیریان وان پلاس مشخص نشد اما به هر حال وان پلاس که هنوز پنج ساله نشده است از همان ابتدا رقیب سرسختی برای برند های دیگر محسوب می شد. البته این نکته را نیز باید توجه داشته باشید که وان پلاس دو بازار را هدف قرار داده است. ان ها با در نظر گرفتن قیمت های گوشی موبایل میان رده خود را در میان گوشی های مقرون به صرفه بازار قرار داد به طوری که اگر فردی قصد خرید یک گوشی 300 تا 400 دلاری را داشته باشد و در کشور مورد نظر تمام برند های موبایل قرار بگیرند به سختی کاربری را می توان یافت که از کنار نام وان پلاس بگذرد پس یک جبهه برای برند وان پلاس را باید حدود قیمت مناسب و قرار گرفتن در رده قیمتی میان رده دانست. این اتفاق برای برند های دیگر بسیار ناراحت کننده است زیرا هیچ میان رده ای توان رقابت با گوشی هوشمند سال وان پلاس را ندارد و به سختی می توان برند های دیگر را برتر از وان پلاس دانست. از طرفی دیگر گوشی هوشمند سال وان پلاس در اصل یک پرچم دار است و کاربرانی که قصد خرید یک گوشی پرچم دار را داشته باشند باز هم برند وان پلاس را در کنار انتخاب های خود قرار می دهند. وجود قابلیت های مشترک با برند های گران قیمت باعث ترغیب کاربران می شود این شرایط را در حالتی تصور کنید که گوشی هوشمند وان پلاس نزدیک به نیمی از قیمت رقبای خود را دارد در نتیجه باز هم کار برای کمپانی های سازنده موبایل بسیار سخت خواهد شد. کمتر کاربری می تواند در میان برند های گران قیمت نظیر سونی پیدا کرد که کاربران خرید وان پلاس را به دلیل برخی ویژگی های دوربین سونی منصرف کنند. به همین دلیل باید وان پلاس را یکی از برترین برند های جهان در ساخت گوشی های هوشمند دانست.
البته این تنها هدف وان پلاس محسوب نمی شود. وان پلاس در سال های اول خود تنها در بازار چین فعالیت داشت و به دلیل گستردگی بازار هندوستان نیز به این کشور سفر کرد. از همان ابتدا مشخص بود که وان پلاس قصد حضور در کشور خود را ندارد و به سرعت مسیر کشور های دیگر را نیز پیشگرفت تا زمان عرضه مدل های آخر این کمپانی رسید. در حال حاضر وان پلاس گوشی های موبایل خود را در برخی کشور های دیگر نیز عرضه می کندو به نظر می رسد وان پلاس بتواند به سرعت در کشور های دیگر طرفداران بسیار زیادی را به دست آورد. وان پلاس را باید در بخش اهدف سازمانی یک الگو قرار داد آنها با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی گوشی هوشمند خود را تولید می کنند و به سادگی محصولات خود را در اختیار کاربران قشر متوسط جامعه قرار می دهند. جامعه ای که بسیار گسترده تر از گروه های پردرآمد جامعه محسوب می شود.
Image result for one plus
وان پلاس با استفاده از شرایط بازار خود این موضوع را به خوبی می داند که اگر یکی از گوشی های هوشمند خود با مشکل جدی رو به رو شود به دلیل عرضه تنها دو گوشی هوشمند در سال با مشکلات جدی رو به رو می شود و این احتمال دارد که بسیاری از طرفداران خود را از دست دهد با این وجود وان پلاس بسیاری از تست ها را قبل از عرضه بر روی گوشی های هوشمند خود ازمایش می شود تا احتمال بروز مشکل در این برند را نزدیک به صفر کند. در نهایت وان پلاس محصول نهایی ار با تبلیغات و دعوت نامه های مخصوص خود روانه بازار فروش می کند. وان پلاس در سال های اخیر با این روش و هدف توانسته همه ساله روند صعودی خود را سپری کند هرچند که نمی توان پیشرفت های سالانه را برای این برند نوظهور توقع داشت و بدون شک در ادامه مسیر وان پلاس با مشکلات بسیاری رو به رو خواهد شد که احتمال می رود برخی سیاست های خود را تغییر دهد. کوالکام تنها همکار وان پلاس برای موفق شدن نیست و این برند قدرتمند با استفاده از شرکت های دیگر و همکاری های متداوم برای کاهش احتمال مشکلات خود تلاش می کند. به عنوان مثال وان پلاس در چند سال اخیر گوشی های هوشمند خود را با پردازنده اسنپدراگون روانه بازار فروش می کند و همواره برترین پردازنده را در این گوشی هوشمند شاهد هستیم پردازنده ای که کمتر خطا را دارد و استفاده از این پردازنده یک موفقیت از پیش تعیین شده را برای هر برندی به همراه می آورد. وان پلاس که زیر شاخه برند اوپو محسوب می شود کاملا در راستای این برند حرکت می کند وبه گونه ای که اگر از زیر برند بودن وان پلاس تا مدتی پیش خبر نداشتیم این موضوع کاملا قابل حدس بود. پس از این صحبت ها به این نتیجه می رسیم که وان پلاس کمترین اشتباه را در فعالیت های خود طی چند سال اخیر انجام داده است و مدیران این برند برای ادامه این روند برنامه های بسیاری دارند که بتواند مسیر موفقیت خود را در کمترین زمان بپیمایند. با این شرایط نظر شما در مورد رویه وان پلاس چیست؟ آیا این کمپانی چینی موفق به رسیدن در میان چهار برند قدرتمند و پرفروش موبایل می شود یا همچنان باید پشت سر برند های دیگر و در میان ده برند قرار گیرند. باید منتظر آینده و برند وان پلاس بود.
Image result for one plus

محصولات وان پلاس

کمپانی وان پلاس در زمینه گوشی های هوشمند تخصص بسیار خوبی دارد. اما ساخت گوشی های هوشمند بخشی از فعالیت های برند است. وان پلاس به ساخت پاوربانک ، هنزفری ، قاب های موبایل و سیستم عامل هیدروژن می پردازد اما مهم ترین فعالیت این برند مربوط به ساخت گوشی های هوشمند است. که قصد داریم به بررسی انواع گوشی های تولید شده این برند مشهور بپردازیم:

وان‌پلاس وان

Image result for one plus one
در سال 2014 که گوشی وان پلاس وان معرفی شد، تلاش‌های گوگل برای ارائه اندروید خالص به نوعی با شکست مواجه شده بود و و سیستم‌عامل اندروید وان که در این سال معرفی شد فقط برای گوشی‌های بسیار رده پایین کاربرد داشت و کاربرد آن همانند امروز نبود. اما در همین سال گوشی جدیدی با مود سیانوژن وارد بازار شد. در آن زمان سیانوژن مود یکی از محبوب‌ترین کاستوم رام‌های اندروید بود. تیم پشتیبانی این رام نسخه تجاری آن را عرضه کردند و نام آن را Cyanogen OS گذاشتند.
گوشی وان پلاس وان با توجه به مشخصات و قیمتش از همان ابتدا لقب قاتل پرچمدار را به خود گرفت. این گوشی با قیمت  300 دلار ویژگی های  مانند نمایشگر 5.5 اینچی با کیفیت فول اچ دی ، پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 801 و مقدار حافظه ذخیره‌سازی فوق العاده ای  را ارائه می‌داد.
این گوشی هوشمند دقیقا هم قیمت گوشی هوشمند نکسوس چهار بود که توانست با قیمت 300 دلار یک خرید بسیار خوب نام گیرد.- قیمتی که ‌توانست فروش گوشی‌های پرچمدار آن زمان را تحت الشعاع خود قرار دهد. از آن‌جایی که وان پلاس هنوز یک شرکت جوان بود و ظرفیت تولید نداشت، ناچار بود که نمونه‌های اولیه گوشی‌های خود را از طریق دعوتنامه به فروش برساند.دعوت نامه های که یکی از برترین ویژگی های برند وان پلاس را مردمی بودن ان لقب داد.
یکی از مسائلی که در همان سال‌های اولیه، شرکت وان‌پلاس را دچار مشکل کرد این بود که Cyanogen Inc با شرکت Micromax هند یک قرارداد امضا کرد و وان‌پلاس به صورت موقت از ساخت گوشی‌های هوشمند منع شد. سیانوژن به صورت غیرقانونی حق انحصاری توزیع گوشی‌های برند سیانوژن در جنوب آسیا را به این شرکت هندی واگذار کرده بود. اما وان پلاس خیلی زود با کوچ به سیستم‌عامل Oxygen OS توانست به حیات بازگردد.
گوشی وان پلاس وان مجموعا یک  میلیون دستگاه فروش داشت که فروش آسیا 40 درصد کل میزان فروش را شامل می‌شد و اروپا و آمریکای شمالی نیز هرکدام به ترتیب 30 و 20 درصد سهم فروش را به خود اختصاص دادند.
وان‌پلاس 2
Image result for one plus two
وان پلاس به دلیل نبود ظرفیت تولید انبوه، ناچار بود که محصولات خود را به صورت محدود به فروش برساند. این شرکت برای وان پلاس 2 یک سیستم رزرو درنظر گرفت، اما تنها سه روز بعد از رونمایی، وان پلاس 2 نایاب شد. حدود یک میلیون پیش فروش برای خرید این گوشی انجام شده بود و این میزان تنها در طی یک هفته به 2 میلیون افزایش یافت. در حقیقت، تقاضا برای این گوشی چنان بالا بود که در ساعت اولیه فروش، سرورهای سایت وان پلاس قادر به پاسخگویی به ترافیک ورودی نبودند.
در این نسل، وان پلاس تمرکز خود را روی مواد  مورد استفاده قرار داده بود. بدنه های  گوشی از آلومینیوم منیزیم ساخته شده بودند و قاب های متنوعی با جنس‌های مختلفی مانند بامبو، کولار و… در نظر گرفته شده بود.
ضعف‌های پردازنده اسنپدراگون 810 برای همگان مشهود بود و در وان پلاس 2 برای کمک به مدیریت حرارت دستگاه، سرعت کلاک دستگاه کاهش یافته بود. دوربین 13 مگاپیکسلی این گوشی نیز به قابلیت لرزشگیر اپتیکال (OIS) مجهز شده بود. البته این قابلیت در گوشی وان پلاس 5 و 5تی  حذف شد ولی در وان پلاس 6 شاهد بازگشت مجدد آن هستیم.
نسل دوم گوشی‌های وان پلاس همچنین اسلایدر نوتیفیکیشن‌ها را از آیفون‌های سال کپی گرفته بود. وان پلاس 2 با مشکلاتی در زمینه عدم پاسخگویی نمایشگر هم مواجه شد.
وان ‌پلاس ایکس
Image result for one plus x
در همان سال عرضه وان پلاس 2، شرکت چینی تصمیم گرفت تا یک گوشی مینی با نام وان پلاس ایکس  را روانه بازار کند. البته این گوشی چندان گوشی موفقی نبود. وان پلاس ایکس  اولین گوشی شرکت وان پلاس بود که به نمایشگر امولد و قاب پشتی شیشه‌ای متصل به فریم آلومینیومی مجهز شده بود. این زبان طراحی در حال حاضر در وان پلاس 6 نیز دیده می‌شود. وان پلاس ایکس  هنوز از پردازنده اسنپدراگون 801 استفاده می‌کرد و برای کاهش قیمت گوشی به 250 دلار، وان پلاس ناچار بود تا برخی قابلیت‌ها را از این محصول جدید خود حذف کند.
قابلیت‌هایی مانند لرزشگیر اپتیکال و اثرانگشت از وان پلاس ایکس حذف شده بودند و پورت USB-C نیز با نمونه قدیمی میکرو USB جایگزین شده بود. اما مشکل اصلی این گوشی نرم‌افزار آن بود. این محصول با اندروید 5.1 لالی‌پاپ عرضه شد و به اندروید 6 مارشمالو ارتفا یافت.
وان‌پلاس 3
Image result for one plus 3
محدودیت‌های فروش و عرضه در وان پلاس 3 به طور کامل کنار گذاشته شد. این گوشی با بدنه فلزی بسیار زیبا، پردازنده اسنپدراگون 820 و 6 گیگابایت رم همراه بود، اما ورژن‌های اولیه Oxygen OS نمی‌توانستند از تمام ظرفیت این سخت‌افزار استفاده کنند.
مجهز شدن وان پلاس 3 به قابلیت دش شارژ این گوشی را به یکی از سریع‌ترین گوشی‌های شارژ شونده بازار تبدیل کرد بود. همچنین صفحه نمایش این گوشی از نوع امولد و ساخت شرکت سامسونگ بود و تا به امروز نیز از همین نمایشگر در محصولات وان پلاس استفاده می‌شود.
وان‌پلاس 3تی
Image result for one plus 3t
این گوشی در ماه نوامبر به عنوان جایگزین وان پلاس 3 به بازار عرضه شد. بهبودهای صورت گرفته در این گوشی زیاد نبودند. رنگ‌های جدیدی برای گوشی درنظر گرفته شده بود و همچنین پردازنده نیز به اسنپدراگون 821 ارتقا یافت. دوربین سلفی نیز با سنسور 16 مگاپیکسلی همراه شد. افزایش میزان حافظه از 64 به 128 گیگابایت نیز از جمله دیگر تغییرات ایجاد شده در وان پلاس 3تی بود.
وان پلاس 3 و 3تی  در مجموع پشتیبانی نرم‌افزاری بهتری را دریافت کردند. این گوشی‌ها در ابتدا با اندروید 6 مارشمالو عرضه شدند و سپس آپدیت اندروید 8 برای آن‌ها عرضه شد. در این سال و با عرضه وان پلاس نسخه سوم شهرت جهانی وان پلاس آغاز شد. این دو گوشی هوشمند توانستند اعتبار برند وان پلاس را افزایش دهد.

وان‌پلاس 5

Image result for one plus 5
وان پلاس 5 تقریبا با همان طراحی و بدنه نسخه پیشین خود عرضه شد، اما یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن همراه شدنش با دوربین دوگانه بود. این گوشی از یک سنسور 16 مگاپیکسلی ساخت سونی به عنوان دوربین اصلی استفاده می‌کرد و سنسور دوم نیز یک سنسور 20 مگاپیکسلی با لنزهای تله فوتو بود.
از آن‌جایی که استفاده از رم بالا برای وان پلاس به یک عادت تبدیل شده بود، گوشی وان پلاس 5 نیز می‌توانست با حداکثر 8 گیگابایت رم پیکربندی شود. این گوشی آخرین محصولی بود که با نسبت نمایشگر 16:9 عرضه شد.

وان‌پلاس 5تی

Image result for one plus 5t
وان پلاس که ریتم مخصوص خود را پیدا کرده بود، در سال 2017 از گوشی وان پلاس 5تی  رونمایی کرد. این گوشی اولین محصول شرکت وان پلاس بود که با نمایشگر 18:9 عرضه می‌شد و البته تراکم پیکسلی آن ثابت نگه داشته شده بود. استفاده از چنین نمایشگری باعث شد تا سنسور اثر انگشت به قاب پشتی گوشی انتقال یابد. قابلیت آنلاک کردن گوشی با تشخیص چهره نیز از جمله قابلیت‌هایی بود که در وان پلاس 5تی  بسیار مورد توجه قرار گرفت.
دوربین وان پلاس 5تی  نسبت به نسخه پیشین چندان تغییر نکرده بود و هنوز از دوربین دوگانه 16 و 20 مگاپیکسلی در آن استفاده می‌شد، هرچند که میدان دید دوربین ثانویه با دوبین اصلی یکی شده بود. این تغییر به این معنا بود که می‌شد از دوربین گوشی برای افکت‌های بوکه استفاده کرد و نه برای زوم.

وان پلاس 6

Image result for one plus 6
کمپانی وان پلاس در سال های اخیر تنها گوشی های خود را برای رقابت با پرچم داران برندهای مشهور منتشر می کند. وان پلاس 6 گران قیمت ترین گوشی هوشمند تاریخ این برند خواهد بود این گوشی در سه نسخه ۶۴،۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت منتشر می شود. به نظر نسخه ۶۴ گیگابایت با قیمت ۵۵۵ دلار و نسخه ۱۲۸ با قیمتی در حدود ۶۰۰ دلار عرضه خواهد شد. البته این پرچم دار نسخه ۲۵۶ گیگابایتی نیز دارد اما هنوز خبری از قیمت این مدل منتشر نشده است.
وان پلاس ۶ دارای هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است و مجهز به پردازنده Snapdragon 845 Qualcomm است. وان پلاس ۶ در این دستگاه برترین های موجود در بازار تکنولوژی را در کنار هم قرار داده است و برای اولین بار نیز این دستگاه مقاوم در برابر آب خواهد بود. بدون شک این برند تا چند سال آینده یکی از برترین برندهای ساخت گوشی های قدرتمند اندرویدی خواهد بود می تواند یکی از پرفروش ترین برند های موبایل لقب گیرد.در این سال وان پلاس شهرت بسیاری به دست آورد این برند قدرتمند در سال 2018 ویژگی های زیادی را به گوشی هوشمند خود اضافه کرد و با استفاده از نسخه های مختلف گوشی وان پلاس 6 توانست کاربران را بر رده قیمت های مختلف در کنار خود فرار دهد. این گوشی هوشمند در این سال از حسگر تشخیص چهره سه بعدی استفاده کرد و در ابتدا با خبری ناراحت کننده رو به رو شد که این حسگر مشکلاتی را ایجاد می کند. در مورد این موضوع بهتر است خبر مدت پیش کالاسودا را با هم مرور کنیم :
برای اینکه ببینیم کاربر چگونه این قفل را باز کرده است، کارهای مختلفی در پیش گرفته شد. ابتدا تصویری از دو سلفی به صورت رنگی و سیاه سفید پرینت شد که توسط دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی آیفون ایکس گرفته شده بود.
 سپس عکسها روی میز یا سمت دیوار قرار گرفته شد و گوشی وان پلاس ۶ در مقابل آن قرار گرفت تا بررسی شود که آیا قفل آن باز میشود یا خیر. چیزی اتفاق نیفتاد و قفل باز نشد!
به نظر میرسید مسئله از موقعیت عکس و گوشی باشد. اندازه عکسها تغییر پیدا کرد و حاشیه دور صورت بریده شد و شخص تصویر را جلوی صورتش گرفت، در این حالت قفل گوشی باز شد. البته این آزمایش با عکس سیاه و سفید هماهنگ نشد و قفل تنها با عکس سیاه و سفید باز شد.
این دوربین ها از سیستم TrueDepth و سنسورهایی استفاده میکند که در درجه اول برای راحتی کاربر هنگام باز شدن قفل و سپس به امنیت فکر میکند.
شرکت وان پلاس نیز پس از این ویدئو در بیانیه اش همین نکته را متذکر شده و بیان کرده ما این سیستم را حول راحتی کاربر طراحی کرده ایم، اما همچنان به شما پیشنهاد میکنیم که برای امنیت بیشتر از روشهای دیگر چون حسگر اثر انگشت، پین و پسورد برای باز کردن گوشی خود استفاده کنید. ما همچنان در حال کار برای بهبود تمام تکنولوژی های خود از جمله Face ID هستیم.

وان پلاس 6 تی

Image result for one plus 6t
پرچم دار جدید این برند نیز برای بهترین بودن تلاش می کند. تا کنون    برخی از مشخصات  وان پلاس 6 تی فاش شده است که نشان از یک موبایل فوق حرفه ایی دارد . وجود جک ۳.۵ میلی متری که در بیشتر پرچم داران حذف شده است و Notchکه در بالای صفحه نمایش قرار دارد در کنار پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ برخی از مشخصات منتشر شده این پرچم دار چینی است .در کنار این پردازنده قدرتمند ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، دو دوربین اصلی ۲۰ و ۱۶ مگاپیکسلی و صفحه نمایش سوپر آمولدقرار دارد که شرایطی را ایجاد کرده است تا  به نظر به سختی بتوان از نام وان پلاس 6 تی گذشت.
در بازار جهانی نیز این برند گوشی هوشمند در سال های اخیر فروش بسیار خوبی داشته است و تنها ضعف پرچم دار سال گذشته آن ها مقاوم نبودن این گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید  در مقابل آب و گرد و غبار بود و همین موضوع باعث شد تا این کمپانی چینی تمرکز خاصی را بر روی اتفاق بگذارد و بتواند تمام کاربران را به خرید گوشی های خود ترغیب کند.

دستاورد ها

Image result for one plus 6
کمپانی وان پلاس در سال های اخیر موفقیت های بسیار بزرگی را به دست آورد اما در سال اخیر وان پلاس سه نمایندگی به نمایندگی های فروش خود در هند اضافه کرد. این کمپانی مشهور با استفاده از تجربیات خود توانست با موفقیت این مرحله را پشت سر بگذارد و باید این موضوع را یکی از مهم ترین موفقیت های وان پلاس محسوب کرد. اما دومین موفقیت وان پلاس هنوز به وصورت کامل تحقق پیدا نکرده است و اما به نظر می رسدوان پلاس 6 تی بتواند رویای ساخت گوشی مقاوم در برابر آب را محقق سازد در این صورت وان پلاس اولین گوشی هوشمند مقاوم در برابر آب خود را نیز به زودی تولید خواهد کرد.
یکی دیگر از موفقیت های وان پلاس مربوط به قرار گرفتن این برند در میان ده تولید کننده برتر سال 2018 است . این کمپانی چینی توانست با قرار گرفتن در یک جایگاه مناسب خود را در میان تمام کاربران جهان معرفی کند. وان پلاس نمونه موفقیت بزرگ با استفاده از افکار جدید است. کمپانی وان پلاس در این سال ها تنها دستاورد بوده است و تنها در برخی از مسائل شکست خوده است که اهمیت زیادی در مقابل این موفقیت ها محسوب نمی شود.

مرکز خدمات گارانتی وان پلاس در ایران

وان پلاس در بازار ایران به صورت رسمی وجود ندارد و گوشی های هوشمند موجود در بازار ایران معمولا بدون گارانتی هستند. در کشور ایران وب سایت فروش وان پلاس وجود دارد که د رحال حاضر گوشی موبایلی موجود ندارد و امکااان   خرید از این برند مهیا نیست. وان پلاس در سال های اخیر در میان کاربران ایرانی به خصوص جوانان طرفداران بسیار زیادی دارد و بدون شک اگر این برند چینی وارد بازار ایران شود بدون شک  فروش بسیار بالایی را رقم می زند و تمام کاربران گوشی های موبایل و کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند را متحیر می کند. با این وجود اگر مالک گوشی هوشمند وان پلاس در ایران هستید نگران نباشید زیرا اگر گوشی هوشمند شما با مشکل سخت افزاری رو به رو شود تعمیر کار های موبایل می توانند مشکلات شما را برطرف کنند، اما به طور کلی این برند محبوب به صورت رسمی جایگاهی در بازار موبایل ایران ندارد.

نقاط ضعف و قوت برند وان پلاس

Image result for one plus
در ای بخش قصد داریم به آخرین گوشی هوشمند وان پلاس بپردازین و نقاط ضعف و قوت آن را مورد بررسی قرار دهیم .
در مرحله اول ظاهر گوشی هوشمند مورد بررسی قرار می گیرد. ظاهر پرچم دار وان پلاس خبر از یک برند قدرتمند می دهد این گوشی هوشمند به صورت کامل حس یک پرچم دار را به کاربر می دهد.
در مرحله دوم این گوشی هوشمند در نسخه های متفاوت روانه بازار فروش می شود. این گوشی هوشمند در حافظه داخلی و رم های نرم افزاری متفاوت تمام نیاز های کاربران را برطرف می کند. وجود نسخه های متفاوت با قیمت های نزدیک به هم باعث می شود که در بسیاری از مواقع گوشی های هوشمند وان پلاس در نمایندگی های این برند ناموجود می شوند.
تا مدتی پیش برند وان پلاس دوربین های خوبی نداشت و گوشی هوشمند این برند بر مبانی پردازنده قدرتمند طراحی شده بود. اما در نسخه آخر این برند وان پلاس دوربین با کیفیتی را در اختیار کاربران قرار داد به همین دلیل در این بخش نیز باید وان پلاس را قدرتمند نامید.
آخرین بخشی که نقطه قوت این برند محسوب می شود بحث باتری این گوشی های هوشمند است. وان پلاس معمولا با وجود کیفیت صفحه نمایش بالا باتری های خوبی را شامل می شود و کاربران می توانند با خیال راحت به امور روزمره آن بپردازند.
با بررسی این گوشی هوشمند به صورت کامل نقاط مثبت و منفی این گوشی هوشمند مشخص می شود. وان پلاس با استفاده از این قابلیت ها پیشرفت کرد اما این برند مانند تمام کمپانی ها نقاط ضعفی نیز دارد که قصد داریم به بررسی آن ها نیز بپردزایم:
همانطور که بیان شده برچسب ساخت چین کار را برای یک برند بسیار سخت می کند و عبور از این مرحله نیازمند قدرت چند برابری است. این برند محبوب به سرعت توانست از این مرحله عبور کند اما باز هم در نگاه کاربران ساخت چین بودن یک نقظه ضعف بسیار بزرگ محسوب می شود.
این موضوع تنها مشکل وان پلاس نیست و مشکلات نرم افزاری بخش گسترده ای از نقاط ضعف این برند را شامل می شود. در سال های اخیر وان پلاس به روز رسانی های بسیار کمی را برای گوشی های خود ارسال کرده است البته این مشکل در دو سال اخیر تا حدی برطرف شده است اما باز هم با به روز رسانی های برند های دیگر بسیار فاصله دارد به همین دلیل در هنگام خرید گوشی های هوشمند این برند باید آخرین به روز رسانی آن را دریافت کنید و این موضوع را نیز انتظار داشته باشید مانند برند های سامسونگ و هواوی به روز رسانی های متعددی تا چند سال برای شما ارسال نمی شود.

نتیجه گیری برند وان پلاس

Image result for one plus logo
تقریبا تمام ویژگی های برند وان پلاس را مورد بررسی قرار دادیم و با مشاهده ویژگی های این برند می توان دریافت اگر به برند گوشی خود و گران بودن آن اهمیت خاصی نمی دهید و بسیار علاقه مند به استفاده از گوشی هوشمند مجهز به برترین پردازنده کمپانی کوالاکام هستید برند وان پلاس یک خرید بسیار خوب محسوب می شود، اما به دلیل جوان بودن این برند گروه سنی جوان بیشتر با این برند قدرتمند آشناییت دارند و بسیاری از افراد به دلیل پیروی ازبرند همیشگی خود و عادت کردن به رابط کاربری برند همیشگی خود کمتر به سمت برند های تازه تاسیس مانند وان پلاس می روند. کمپانی چینی وان پلاس را باید نماد پیشرفت دانست و پیشنهاد می کنیم که تجربه کار با این برند قدرتمند را از دست ندهید. کمپانی وان پلاس از زمان جدا شدن از برند اوپو همواره شوک های خوبی برای برند های مشهور بوده است و باید لقب قاتل برای این برند مشهور را یک لقب مناسب و برازنده برای این برند تازه تاسیس که در چهارمین سال حضور در بازار جهانی قرار دارد دانست.
وان پلاس بدون شک طی سال های آینده در بازار کشورمان نیز وارد خواهد شد و به راحتی اجازه دسترسی به این برند هیجان انگیز را خواهیم داشت. نظر شما در مورد برند وان پلاس چیست؟ با توجه به مقاله بررسی شده آیا این برند را جایگزین برند های موبایل خود می کنید یا همچنان علاقه به برند همیشگی خود دارد? این سوالی است که برند های مختلف همواره در نظر سنجی های مختلف از کاربران وب سایت های خود می پرسند و بر اساس ان کشور های مقصد محصولات خود را مشخص می کنند. امیدواریم کشور ما نیز به زودی یکی از مقصد های برند پرقدرت وان پلاس باشیم . وان پلاس در این صورت می تواند رقیب بسیار قدرتمندی برای برند هواوی باشیم.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها