واکنش تاکسی آنلاین‌های اوبر و لیفت به کروناویروس

0
756

دو تاکسی آنلاین اوبر و لیفت هشدارهایی را برای مبارزه با کروناویروس به رانندگان و مسافران ارسال می کنند؛ اما در این میان برخی رانندگان این کمپانی‌ها، با اقدامات محافظه‌کارانه‌تر، سعی می‌کنند به این ویروس مبتلا نشوند. برخی از آنها در طی رانندگی الکل اسپری کرده و با ارائه ماسک به مسافران و ایجاد مانع پلاستیکی در اطراف صندلی خود این مشکلات را برطرف کرده‌اند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، به گفته‌ی کمپانی اوبر، حداقل سه راننده این کمپانی با مسافران آلوده به کرونا ویروس، در تماس بوده‌اند. این خبر باعث شده است که هم رانندگان Uber و هم Lyft در مورد چگونگی محافظت از  این بیماری مسری و کشنده احساس ناامنی داشته باشند.

رانندگان تصاویر و نظرات خود را در توئیتر، فیس بوک و Reddit ارائه کرده و در مورد چگونگی رعایت موارد بهداشتی به یکدیگر ایده می ‌دهند.

برخی از رانندگان موانع پلاستیکی را در اطراف صندلی‌های خود قرار داده‌اند، در حالی که برخی دیگر جعبه‌های ماسک و دستکش را بین مسافران پخش می‌کنند. همچنین برخی رانندگان نیز در حین رانندگی و برروی صندلی‌ها از اسپری الکل استفاده می‌کنند.

از پایان هفته گذشته، Uber و Lyft  پیام هایی با محتوای روشهای جلوگیری از ویروس به رانندگان ارسال کرده‌اند. لیفت به رانندگان اعلام کرد: “سطوحی مانند دستگیره درها و کمربند ایمنی را مرتب تمیز و ضد عفونی کنند و بهداشت را رعایت نمایند”. اوبر نیز توصیه‌هایی مشابه به رانندگان ارائه داد و گفت: “اگر بیمار هستید، در خانه بمانید”.

بسیاری از رانندگان از این راه کسب درآمد دارند و نمی‌توانند در خانه بمانند. این رانندگان تنها در صورت بیماری، بیمه درمانی و حقوق مرخصی دریافت می‌کنند و در این شرایط پولی به دست نمی‌آورند. طبق آمار همه این افراد سطح متوسطی داشته و درگیر قسط‌ها و اجاره خانه‌های خود هستند.

ایالت کالیفرنیا در سپتامبر گذشته قانونی به نام AB 5 تصویب کردند که شرکت‌های مانند Uber و Lyft را مجبور می کند تا در این شرایط به کارمندان خود حقوق بدهند. چندین کشور دیگر در حال بررسی قوانین مشابه هستند. اما طبق گفته‌های مالی، Uber و Lyft در برابر این تغییر مقاومت کرده‌اند تا هزینه‌های خود را کاهش دهند. بنابراین، در حال حاضر، رانندگان پیمانکار هستند و در صورت کار نکردن حقوقی دریافت نمی‌کنند.

Uber برای کمک به متوقف کردن شیوع کروناویروس اعلام کرد که این کمپانی دارای یک تیم بهداشتی و پاسخگو است که با سازمان‌های بهداشت عمومی در سراسر جهان همکاری می‌کند. سخنگوی Uber در نامه‌ای گفت: “ما همیشه در تلاش هستیم تا از امنیت کارمندان و همه افراد در پلتفرم Uber حمایت کنیم و همچنان نگران گسترش کرونا ویروس هستیم.”

پس از تماس دو راننده Uber در مکزیکوسیتی با مسافری که ماه گذشته به کرونا ویروس آلوده شده بود، Uber به طور موقت مانع از فعالیت 240 راننده نزدیک به فرد مذکور شد. این شرکت در لندن نیز همین کار را انجام داده است.

برخی از رانندگان Uber و Lyft متهم به تبعیض در برابر مسافران آسیایی شده‌اند. طبق اخبار بسیاری از رانندگان مسافران آسیایی به خصوص چینی را سوار نمی‌کنند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها