وب کم‌های 20 سال پیش روی لپ‌تاپ‌های امروزی

1
224

بااینکه به سال 2020 رسیده‌ایم، کیفیت دوربین لپ‌تاپ‌ها همچنان در حد 1 مگاپیکسل است. به نظر شما مشکل از کجاست؟

به گزارش کالاسودا و نقل از NotebookCheck، باوجود تمام پیشرفت‌های سخت‌افزاری لپ‌تاپ‌ها در طول سال‌های گذشته، هنوز هم شاهد هیچ پیشرفتی درزمینهٔ وب کم‌های آن‌ها نبوده‌ایم. به‌طور مثال فرض کنید که یک لپ‌تاپ مجهز به پردازنده‌ی نسل 10 اینتل و یک کارت گرافیک اختصاصی GeForce خریداری کرده‌اید که یک نمایشگر 4K UHD دارد.

بااین‌حال وقتی به سراغ وب کم آن می‌روید، این حس به شما دست می‌دهد که متعلق به دهه‌ی 90 میلادی است.

به نظر می‌رسد باوجود پیشرفت تکنولوژی و سبک و نازک‌تر شدن لپ‌تاپ‌ها، هیچ‌کدام از کمپانی‌های سازنده اهمیتی به کیفیت وب کم‌ها نمی‌دهند. حتی تعدادی از این شرکت‌ها مثل ایسوس کاملاً وب کم را از روی لپ‌تاپ‌های خود حذف کرده‌اند.

این در حالی است که حتی دوربین سلفی ارزان‌ترین گوشی‌های اندروید و آی-او-اس امروزی، کیفیت بالاتری از کیفیت وب کم‌های لپ‌تاپ‌های امروزی دارند.

پس از پرس‌وجو از دو شرکت AMD و Dell، دلیل اینکه چرا هیچ‌کدام از شرکت‌های تولید لپ‌تاپ اهمیتی به وب کم‌ها نمی‌دهند، مشخص شد. دلیل آن این است که مردم هیچ لپ‌تاپی را به خاطر وب کم آن خریداری نمی‌کند.

همه‌ی کاربران ترجیح می‌دهند به سمت لپ‌تاپ‌هایی با رم، ظرفیت یا سخت‌افزار بالاتر بروند تا لپ‌تاپ‌هایی با وب کم‌های 20 مگاپیکسلی.

وقتی نوبت به استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل TikTok و تماس‌های تصویری می‌رسد، همه‌ی کاربران ترجیح می‌دهند به سراغ گوشی‌های خود بروند.

باوجوداینکه این حرف کاملاً درست است، اینکه کمپانی‌های تولید لپ‌تاپ‌ها دوربین‌های 1 مگاپیکسلی متعلق به عصر حجر را روی لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت خود قرار دهند هم اصلاً توجیه‌پذیر نیست.

شاید انتظار داشتن یک دوربین 4K رو لپ‌تاپ‌های امروزی انتظاری غیرعقلانی باشد، اما هیچ منطقی پشت استفاده از دوربین‌های برفکی با رزولوشن 720p هم وجود ندارد.

در زیر، تصویری از کیفیت دوربین لپ تاپ 1500 دلاری Surface Laptop 3 را مشاهده می‌کنید.

تصویر زیرین هم متعلق به دوربین گوشی 70 یورویی Blackview A60 است.

نظر شما چیست؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
مهین
مهین
4 سال پیش

وبکم برای جاسوسیه