ورود سرویس فضای ابری گوگل به چین

0
444

کالاسودا_اگرچه مساله تعرفه های اخیر می تواند این موضوع را پیچیده کند.

 

همکاری با چین

اوایل هفته گذشته خبری در زمینه شرکت گوگل منتشر شد که می خواهد سرویس جستجو و خبری خود را برای کشور چین دچار تغییراتی کند تا از نظر سانسور هم مساله بوجود نیاید.

حالا به نظر می رسد که این غول تکنولوژی قدم هایی در زمینه ورود سرویس فضای ابری گوگل به این کشور برداشته است.

 

تصمیم های جدید گوگل

بر اساس یک منبع خبری ناشناس که صحبتی با بلومبرگ داشته است ، گوگل در تلاش است تا همکاری ای با یک سرویس فضای ابری و تامین کننده سرور چینی داشته باشد تا بتواند سرویس های فضای ابری خود مانند گوگل درایو و سندنگار گوگل را به این کشور اضافه کند.

هدف آنها همانطور که خودشان اظهار داشته اند این است که بتوانند سرورها و دیتاسنترهای خود را به این کشور اضافه کنند همانند کاری که اپل در این کشور انجام داده است.

حدود چند شرکت نامزد همکاری با گوگل هستند که به تازگی خبری منتشر شده که سه شرکت تقسیم شده اند شرکت های معروفی مانند Tencent و Inspur Group.

هنوز مشخص نیست که این همکاری ها و تلاش ها به ثمر می رسد یا نه ولی اخبار نشان می دهد که تنش های اخیر بین چین و آمریکا می تواند روابط و توافقات در این زمینه را پیچیده کند.

 

چالش های موجود در این زمینه

اگرچه گوگل برنامه های فضای ابری خود را از طریق سرورهایش دسته بندی می کند اما چین خواستار این است که این اطلاعات و داده ها از طریق سرورهای چین صورت بگیرد ، البته این موضوع تا حدودی باعث می شود این شرکت آمریکایی با شرکت های داخلی این کشور نیز ارتباطاتی داشته باشد.

صحبت های خانوم دایان گرین مسئول بخش فضای ابری گوگل هرگونه اظهار در این زمینه را رد می کند ولی حرکت های این شرکت در استخدام نیرو در شانگهای کاملا واضح می باشد.

البته باید دید در آینده چه اتفاقاتی در این زمینه پیش خواهد آمد.

 

فضای ابری چیست؟

در اصل فضای ابری مجموعه ای از کامپیوترهای به هم متصل است که طراحی شده اند تا به عنوان یک اکوسیستم واحد فعالیت کنند.

فضاهای ابری ایجاد شده اند تا یک یا چند سرویس مختلف را (اعم از فضای ذخیره سازی، ارسال و دریافت داده و امکان استفاده از نرم افزارهای مختلف) عرضه کنند، تا کاربرانی مثل ما و شما بتوانند از راه دور از این سرویس ها استفاده نمایند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها