ورود هواوی به بازار کارت‌های گرافیک با استخدام نیروهای انویدیا

0
465

علی رغم فشارهای آمریکا، کمپانی هواوی تلاش می‌کند تا خود را وارد بازارهای جدیدتر کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از گیزچاینا، بیزینس هواوی تحت تاثیر تحریم‌های گوگل در بیرون از مرزهای این کشور دچار مشکل شده اما هواوی روی تنوع بازار تمرکز کرده و حالا پس از طراحی و تولید چند پردازنده و تراشه هوش مصنوعی روی بازار تراشه‌های گرافیکی متمرکز شده است.

رسانه‌ها در کره جنوبی گزارش دادند هواوی دپارتمان جدیدی را در این کشور راه اندازی کرده تا بتواند وارد بازار GPU شود.

در حال حاضر کمپانی آمریکایی انویدیا بر بازار کارتها و تراشه‌های گرافیکی مسلط است اما طبق گزارش جدید هواوی که وارد بازار رایانش ابری و هوش مصنوعی شده، به دنبال هدف بعدی خود یعنی حضور در بازار GPU است.

بر این اساس استخدام نیروها و مدیران انویدیا توسط هواوی در اولویت قرار دارد.

تا پیش از این هواوی تا حد زیادی در بازار گرافیک پیشرفت فنی داشته است. سال گذشته این کمپانی تراشه Ascend 910 را روانه بازار کرد که هرچند بهترین نیست اما در برخی از فاکتورها از انویدیا بهتر نمایان شده است.

علی رغم فشارهای آمریکا، کمپانی هواوی تلاش می‌کند تا خود را وارد بازارهای جدیدتر کند.

قدرت محاسباتی Ascned 910  معادل 256 ترافلاپس، دو برابر قدرت تراشه انویدیا tesla V100 است.

همچنین عملکرد محاسباتی معادل 512 TOPS@INT8 را با 310 وات انرژی انجام می‌دهد که این میزان صرفه جویی در مصرف برق شاهکار خاص و منحصربفرد هواوی است. تراشه مذکور از رمزگشاییویدئویی فول اچ دی 128 کاناله H.264/265 هم پشتیبانی می‌کند.

از سوی دیگر تراشه‌های هوش مصنوعی هواوی در عملکرد و مصرف انرژی از GPU {ساخت این کمپانی} پیشی گرفته و نسبت به تراشه‌های گرافیکی جلوتر است اما حضور در بازار گرافیک نیز ضروری به نظر می‌رسد.

لابراتوار 2012 هواوی برای سالیان سال در حال طراحی تراشه گرافیکی بوده است و تمرکز هواوی روی تراشه‌هایی غیر از دسکتاپ، یعنی تراشه سرور، کلود کامپیوتینگ و … بوده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها