ورود Keysight به بازار آزمایشگاه محاسبات کوانتومی

0
30

پشت هر پیشرفت در شمارش کیوبیت محاسبات کوانتومی، مجموعه بزرگی از تجهیزات تست آزمایشگاهی وجود دارد و Keysight یکی از آن‌ها است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، آزمایشگاه Keysight و رقبایی مانند Anritsu و Tektronix مشغول ساخت ابزارهایی برای مقیاس‌پذیری کوانتومی هستند.

طبق گفتهٔ شوهینی گوس، Ph.D.، فیزیکدان کوانتومی در دانشگاه ویلفرد لوریر هیجان زیادی دربارهٔ این فناوری وجود دارد و دولت‌ها در حال سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه مورد نیاز برای افزایش آن هستند.

تاکید گوس بر سرمایه گذاری در مقیاس بزرگ توسط آمار ثابت می‌شود.

بر اساس گزارش Quantum Resources and Careers (QURECA) برآورد آمار دولت و بخش خصوصی در فناوری کوانتومی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های کنونی در جهان به حدود 30 میلیارد دلار رسیده و پیش‌بینی می‌شود که کل بازار جهانی فناوری کوانتومی تا سال 2027 به 42.4 میلیارد دلار برسد.

آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه کوانتومی بخش کوچکی از بازار آزمایش و اندازه‌گیری را تشکیل می‌دهند، که انتظار می‌رود از 27.7 میلیارد دلار در سال 2021 به 33.3 میلیارد دلار در سال 2026 افزایش یابد.

بخش مرکزی آزمایشی Keysight برای توسعه رایانه‌های کوانتومی، حسگرها و تجهیزات شبکه، سیستم کنترل کوانتومی (QCS) آن است که در ماه ژوئن معرفی شد.

Giampaolo Tardioli، معاون گروه ارتباطات Keysight در این رویداد گفت: “QCS از زمان بندی و همگام سازی FPGA برای عملیات چند کاناله استفاده می‌کند.”

نقشه راه کوانتومی آن شامل خرید استارتاپ مدولار Signadyne در سال 2016، سازنده نرم افزار کنترل کیوبیت Labber در سال 2020 و تشخیص خطا Quantum Benchmark در سال 2021 است.

طبق گفتهٔ مورهد بزرگ‌ترین مانعی که باید از آن عبور کرد، تصحیح خطا است.

یک کامپیوتر کلاسیک می‌تواند تریلیون‌ها محاسبات را قبل از دریافت خطا انجام دهد، اما چنین خطاهایی در سیستم‌های کوانتومی امروزه پس از حدود 100 تا 200 محاسبه رخ می‌دهد.

امروزه بیشتر تمرکز تست کوانتومی Keysight بر درک خطاها و چگونگی حذف یا اجتناب از تکنیک‌های فعلی است.

اگر تحقیقات تصحیح خطا به همین مندوال پیشرفت کند، ممکن است سه تا پنج سال طول بکشد تا در سیستم‌ها قابل استفاده شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها