وزیر ارتباطات کارت زرد گرفت

0
207
وزیر ارتباطات کارت زرد گرفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر ارتباطات درباره قانون وظایف و اختیارات وزارت‌خانه متبوعش قانع نشدند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اخطار گرفت زیرا توضیحات او برای آن ها قانع کننده نبود.

«محمد جواد آذری جهرمی» در جلسه علنی امروز دوشنبه 27 خرداد و در پاسخ به سوال بیت الله عبداللهی و تعداد دیگری از نمایندگان در مورد توسعه ارتباط تلفن همراه اول، اینترنت و همچنین اشتراک تلفن ثابت در برخی روستاهای کشور گفت:آن چیزی که ما برای حایز اهمیت است، توسعه ارتباطات روستایی است که اگر این موضوع با نگاه توسعه اقتصادی و اشتغال مورد توجه قرار می گیرد، می تواند محرکی برای اشتغال کشور باشد؛ اتفاقی که در سیستان و بلوچستان برای زنان هنرمند این استان افتاد، نشان داد که توسعه ارتباطات تا چه اندازه می تواند به توسعه اشتغال و درآمدزایی کمک کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه مجلس به ما تکلیف کرد که 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار را تحت پوشش ارتباطات و تلفن همراه و اینترنت قرار دهیم. در آن موقع ما قول دادیم که اهداف برنامه ششم را در صدر برنامه هایمان قرار دهیم و این اتفاق نیز افتاد.

وی اضافه کرد: روزی که وزارتخانه را تحویل گرفتیم از مجموع 42 هزار روستای بالای 20 خانوار چیزی حدود 19 هزار روستا به اینترنت متصل شده بودند اما مشکلات متعددی داشتند. امروز مجموع روستاهایی که در 22 ماهه دولت دوازدهم به اینترنت متصل شدند، بیش از 27 هزار روستاست یعنی ما در این مدت توانسته ایم هشت هزار روستا را از خدمات ارتباطی و اینترنت برخوردار کنیم که اگر میانگین روزانه بگیریم هر روز 20 روستا تحت پوشش قرار می گیرند.

وزیر ارتباطات خطاب به نمایندگان گفت: مجلس مصوب کرد که چهار هزار میلیارد تومان از مجموع درآمد وزارت ارتباطات به حوزه ارتباطات برگردد و در آنجا هزینه شود. با توجه به اینکه دشمنان ما طراحی تابستان داغ را برای جمهوری اسلامی ایران کرده بودند که داغ اش بر دلشان ماند و ابزار فشار اقتصادی را در این مسیر انتخاب کرده بودند، این باعث شد که کشور در این زمینه دچار مشکل شود و آن چیزی که از مجموع چهار هزار میلیارد تومان محقق شد، 1500 میلیارد تومان بود.

آذری جهرمی با بیان اینکه به لطف خدا پشت سر تحریم ها و تهدیدات دشمن نماندیم، گفت: ما توانستیم 72 درصد پوشش توسعه روستایی را که طبق برنامه ششم توسعه باید در سال سوم محقق می شد، عملیاتی کنیم و سر قول مان هستیم که تا برنامه ششم 90 درصد روستاها را تحت پوشش توسعه ارتباطات قرار دهیم.

وزیر ارتباطات همچنین ادامه داد: در حال حاضر ما 18 هزار خانه بهداشت روستایی در سراسر کشور داریم که از این تعداد بیش از 15 هزار خانه با نام و مشخصات مردم مشخص هستند، سه هزار خانه بهداشت دیگر مانده است که از این تعداد 1200 خانه آماده تحویل به وزارت بهداشت و 1800 خانه بهداشت نیز به دلیل اینکه روستاهایشان تحت پوشش نیست، امکان اینکه مشخصات شان معلوم شود، وجود ندارد.

با وجود همه این توضیحات، نمایندگان مجلس پس از توضیحات وزیر ارتباطات از اظهارات وی قانع نشدند و این اولین کارت زرد نمایندگان مجلس به وزیر ارتباطات است.

پس از آن، آذری جهرمی در توئیتر نوشت: در فوتبال وقتی خطا می‌کردیم داور کارت زرد می‌داد. اما در عرصه سیاست فضا متفاوت است.

وی با بیان اینکه تجربه جالبی بود به رأی موافق و مخالف نمایندگان اشاره کرد و افزود: ۸۳ به ۸۳! اما ۲۰ نظر ممتنع هم موافق حساب نمی‌شود. باید بیشتر تلاش کنیم هر چند محدودیت‌های بودجه‌ای زیاد است. در سال گذشته نصف بودجه تخصیص یافت اما عملکرد دو برابر بود. باز هم می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها