وقتی آتش نشانان با PyroLance به جنگ آتش می روند

0
362
وقتی آتش نشانان با PyroLance به جنگ آتش می روند|کالاسودا

وقتی آتش نشانان با PyroLance به جنگ آتش می روند|کالاسوداکالاسودا_اسلحه ضد حریق PyroLance یک سلاح کاربردی برای مبارزه با آتش است که از طریق اسپری کردن آب در نقاط آتش گرفته ، یک جنگ تمام عیار با آتش به راه می اندازد .

پس از حادثه دردناک پلاسکو ، بسیاری ما ایرانیان نسبت به آتش و آتش سوزی نگرانی های بسیاری پیدا کردیم والبته برای آتش نشانان کشورمان احترامی ۲ چندان قائل شدیم . اما هر اندازه وسایل آتش نشانان حرفه ای تر و واجد کارایی بالاتری باشد احتمال مخاطرات جانی آنان نیز کمتر خواهد شد .

بر همین اساس هم خبر ساخت اسلحه ضد حریق  PyroLance  برای ما جالب توجه است . اسلحه ای که قادر به عبور از هر مانعی از سیمان گرفته تا شیشه ضدگلوله  و در نتیجه خاموش کردن  آتش ورای این موانع را با اسپری کردن آب است . درواقع  به وسیله  آب با فشار و گرانیت سوراخی ۳ میلی متری در مانع  ایجاد می شود. سپس آب از طریق سوراخ به روی شعله های آن سوی مانع اسپری می شود . این محصول قادر است در ۳ ثانیه موانع را سوراخ کند.

Pyrolance.jpg1|کالاسودابه گفته اسکات الکساندر رئیس شرکت تولید کننده این محصول ، برخی از آتش نشانان تصور می کنند این فناوری آنها را بیکار می کند. شاید علت این موضوع به نحوه عملکرد سلاح باز می گردد . در این اسلحه از فناوری UHPیا فشار افزوده استفاده می شود که از مصرف آب نیز می کاهد. اخیرا  نیروی هوایی ، چند فرودگاه و سازمان آتش نشانی در سراسر جهان این فناوری را به کار گرفته اند.نیرو دریایی آمریکا نیز  از فناوری جدید استفاده می کند و افزون بر نیرویهای دریایی و هوایی،  کارخانه موتور رولزرویس نیز این فناوری را استفاده می کنند.