وقتی اپل و فولکس واگن دست دوستی می دهند

0
845

کالاسودا_اپل قصد دارد با کمپانی فولکس واگن در زمینه خودروهای خودران همکاری کند. این موضوعی است که می تواند براای اپل یک پل پیشرفت در نظر گرفته شود.

اما چرا فولکس واگن؟ پس از عدم پذیرش اپل از سوی بنز و بی ام و، این کمپانی قصد دارد فناوری خودران خود را روی ون‌های T6 متعلق به فولکس‌واگن آزمایش کند.

اپل پس از ناامید شدن از ساخت خودروی خودران و ترک هزاران مهندس از پروژه تایتان، استراتژی خود را روی نرم‌افزار خودران متمرکز کرده و قرار است سرویس جابجایی کارمندان خود را در پالو آلتوی کالیفرنیا (PAIL) از طریق فناوری خودران به انجام رساند.

 درواقع اپل قصد دارد فناوری نرم‌افزاری خود در امر خودران را برای جابجایی کارمندان خود از طریق خودروی T6 به انجام رساند.

اپل مانند آلفابت و اوبر، خودروی لکسوس RX450h را برای فناوری خودران به ثبت رسانده و نمونه اولیه خودروی خود را در گاراژ نگه‌داشته است اما ظاهراً قصد ندارد وارد دنیای سخت‌افزار شده و فناوری خودران را محدود به جابجایی کارمندان خود خواهد کرد.

فولکس واگن، یک شرکت خودروسازی آلمانی است، که مهم‌ترین برند متعلق به گروه فولکس‌واگن است. این گروه هم‌اکنون بزرگترین شرکت خودروسازی جهان محسوب می‌شود.

این کارخانه در سال ۱۹۳۰ به درخواست رهبر وقت آلمان نازی، آدولف هیتلر بنا نهاده شد. او از فردیناند پورشه تقاضا کرد، خودرویی بسازد که عموم مردم آلمان، توانایی خرید آن را داشته باشند؛ بنابراین شرکت تأسیس شده، فولکس‌واگن نامیده شد که در زبان آلمانی به معنای خودروی مردم است.

طی سال‌ها فولکس واگن توانسته است به یکی از معتمدترین خودروسازان جهان بدل شود. فولکس قورباغه‌ای همچنان یکی از رکوردداران فروش در سطح جهان است و خودروهایی مانند فولکس‌واگن پاسات و فولکس‌واگن گلف نیز شهرت جهانی دارند. این شرکت همچنین در میان تمامی خودروسازهای جهان، بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را در بخش تحقیق و توسعه هزینه می‌کند.

در ژانویه ۲۰۱۷ شرکت خودروسازی فولکس واگن اعلام کرد با سبقت گرفتن از رقیب ژاپنی خود، تویوتا، به پرفروش‌ترین خودروساز جهان تبدیل شده‌است. فولکس واگن با انتشار تازه‌ترین آمار فروش خود در سال ۲۰۱۶ میلادی اعلام کرد توانسته حدود ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار خودرو در این مدت در کشورهای مختلف جهان به فروش برساند.

                                                   با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید