وقتی تهدیدهای آنلاین تبدیل به تهدیدهای روانشناختی می شوند

0
552

وقتی تهدیدهای آنلاین تبدیل به تهدیدهای روانشناختی می شوند|کالاسودا

کالاسودا_کارشناسان امنیتی فضای مجازی در بنیاد Electronic Frontier معتقدند تهدیدهای مجازی امنیتی در بلند مدت نتیجه ای به جز مشکلات روانشناختی نخواهد داشت.

بسیاری از ما کاربران فضای مجازی معتقدیم اینترنت برای ما فواید پرشماری دارد. گرچه نمی توان منکر حجم بالای فواید اینترنت برای کاربران شد، اما موضوع اینجاست که فضای مجازی در کنار جذابیت های خود، برخی محدودیت ها و مشکلات روانی را نیز به افراد تحمیل می کند.

اما موضوع دقیقا چیست ؟به نظر می رسد، کاربران اینترنتی که معتقدند زندگی واقعی آنها در جهان فیزیکی از رفتار آنلاین محافظت می شود اشتباه می کنند. به عبارت دیگر این با ذهینت  کارشناسان امنیت سایبری متناقض است.

اوا گالپرین از اعضای موسسه امنیتی  Electronic Frontier می گوید: “این مفهوم که جهان واقعی از جهان مجازی تفکیک شده و این دو جهان به یکدیگر وابسته نیستند، به هیچ وجه درست نیست. و از اساس بی پایه محسوب می شود.

باور نداشتن به این موضوع که فضای مجازی بر زندگی روزمره ما تاثیرگذار است، موضوعی است که می تواند عواقبی شدید بر عموم مردم داشته باشد. درواقع از سیاستمدار و بازیگر تا کشاورز و معلم ، هر روز با تبعات فعالیت های مجازی خود درگیر هستند.

بسیاری از افراد تصور می کنند ناشناس بودن در فضای مجازی و پنهان شدن پشت شخصیت های ناشناخته انلاین می تواند، سنگرگاهی امن برای حفظ امنیت و هویتشان باشد. این در شرایطی است که اغلب افراد که در فضای مجازی حضوری مستمر دارند، به لحاظ اضطراب و عدم امنیت در شرایط ناخوشایند و غیرمثبتی قرار دارند.

وینسنت استکلر، مدیر عامل شرکت Avast(یک شرکت امنیتی نرم افزاری خصوصی) می گوید “ما هر روز به طور میانگین  120 میلیون حمله اینترنتی شامل فحاشی ، حمله هکری و … می بینیم” که به طور تقریبی  برابر است 1400  حمله در هر ثانیه.

ایوا گالپرین، مدیر شرکت سایبری” مرزهای الکترونیکی” واقع در شیکاگو نیز می گیود ؛بسیاری از این حملات شامل نرم افزارهای مخرب است که برای جمع آوری اطلاعات در مورد افراد، شرکت ها، دولت ها و سایر نهادها نوشته شده است.این اطلاعات را می توان برای تهدید و آسیب رساندن به مردم در دنیای واقعی مورد استفاده قرار داد.

اما یکی از مهم ترین تبعات این تهدیدها افزایش تنش و فشار روانی و در نهایت اضطراب و افسردگی شدید کاربران شبکه های اجتماعی است .موضوعی که به گفته پژوهشگران دانشگاه سانفرانسیسکو هم خطرناک است و هم قابل سرایت.درواقع هراس از شبکه های اجتماعی یا فضای اینترنت می تواند نه تنها یک گروه عادی از افراد را بلکه گروهی از دوستان و همکاران را تحت الشعاع قرار دهد.

شاید بهترین راه برای کنترل مشکلات اینچنینی کاهش حجم استفاده از فضای مجازی باشد. نظر شما چیست

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها