وقتی توئیتر کار روابط عمومی ها را آسان می کند

0
169

با وجود فیلتر بودن توئیتر در ایران اما هر مقام مسئول برای اظهار نظر و اتخاذ مواضع از این اپلیکیشن بهره می برد تا جایی که اگر نظر یک مقام مسئولی راجع به یک موضوع را بخواهید بدانید لازم است که توئیت های او را بخوانید.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، توئیتر در ایران از جمله اپلیکیشن هایی است که بدون فیلترشکن باز نمی شود. اقشار خاصی از جامعه ایرانی در این اپلیکیشن حساب کاربری دارند از جمله این اقشار می توان به مقامات مسئول و خبرنگاران اشاره کرد.

مسئولان ایرانی اکثرا دارای حساب کاربری در توئیتر هستند و از این حساب کاربری برای اظهار نظر استفاده می کنند.

مقاماتی چون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر امور خارجه، معاونین رئیس جمهوری، سخنگوی وزارت کشور و … از جمله کاربران آنلاین توئیتر محسوب می شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از حساب کاربری خود برای اعلام خبرهای مربوط به حوزه وزارت متبوعش استفاده می کند . حضور او در توئیتر دسترسی به آذری جهرمی را راحتتر کرده و هر کاربر معمولی که از وضعیت اینترنت یا خدمات الکترونیکی در کشور انتقاد داشته باشد او را در پست هایش تگ می کند. آذری جهرمی نیز معمولا پاسخگوی انتقادات است.

وزیر امور خارجه نیز از حساب توئیتری خود برای اعلام مواضع رسمی ایران نسبت به تحولات منطقه و جهان بهره می برد. معمولا مخاطب توئیت های ظریف طرف های خارجی از آمریکا گرفته تا کشورهای منطقه هستند.

دیگر مقامات نیز معمولا خبر رسانی از طریق توئیتر را می پسندند.

این در حالی است که پیش از گل کردن توئیتر در اذهان عمومی، روابط عمومی های سازمان ها معمولا وظیفه اطلاع رسانی راجع به اظهار نظر یا اخبار مربوط به مقامات هر سازمان همچون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یا وزارت امور خارجه را داشتند. در عمومی ترین وضعیت خبرنگاران پای اظهار نظر این افراد می نشستند و به انتقال این داده ها به مردم می پرداختند اما حالا توئیتر کار روابط عمومی ها را آسان کرده و خبرنگاران هم دیگر امکان دریافت نظر مقامات به صورت اختصاصی را به سختی دارا هستند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها