وقتی مخترع جاروبرقی روی لوگوی گوگل می نشیند!

0
1624

کالاسودا_شرکت گوگل همیشه بر اساس مناسبت های مختلف لوگوی خود را تغییر می دهد و امروز نیز نوبت به یک مخترع رسیده تا روی لوگوی این شرکت بنشیند.

یکی از خلاقیت های جذاب گوگل این است که عادت دارد به مناسبت های مختلف لوگوی خود را تغییر دهد. این لوگو می تواند به یک مناسبت، اتفاق خوش و یا هر موضوع مهمی مرتبط باشد.

این بار نیز گوگل لوگوی خود را برای گرامی داشت یکصدوچهل‌وهفتمین سالروز تولد «هوبرت سیسیل بوث»  تغییر داده است. وی  مهندس و مخترع بریتانیایی است که شاید بسیاری از ما نیز مطلع نباشیم جاروبرقی هایمان را طراحی کرده است.

هوبرت سیسیل بوث، چهارم ژوئیه سال ۱۸۷۱ در شهر گلاستر انگلستان دیده به جهان گشود. این مهندس و مخترع نامی انگلیسی در طول زندگی‌اش موفقیت‌های بسیاری به دست آورد که می‌توان به طراحی چرخ و فلک و پل معلق اشاره کرد.

در ۳۰ آگوست سال ۱۹۰۱، هوبرت سیسیل اولین جارو برقی را اختراع کرد. طولی نکشید که او عبارت “جاروبرقی”، را در پاسخ به “شرکت با مسئولیت محدود جارو برقی” ابداع کرد.

 اختراع وی زمانی توجه زیادی را به خود جلب کرد که او از آن برای تمیز کردن فرشی در کلیسای وستمینستر قبل از تاجگذاری ادوارد هفتم در سال ۱۹۰۲ استفاده کرد.

پاک کننده های قبلی نیز ثبت شده بودند اما اختراع وی دستگاهی بود که به قدرت دستی وابسته نبود. اولین مدل های وی از نفت استفاده می کردند اما مدل های بعدی از برق استفاده می کردند.

اولین سرویس او با استفاده از یک گاری برای حمل و نقل جارو برقی از خانه ای به خانه دیگر انجام شد. در سال ۱۹۰۳، جامعه شاهد مهمانی هایی برای تماشای کار جاروبرقی بود. تمیز کننده بوث به عنوان “پف بیلی” شناخته می شد.

ویلیام هنری هوور اولین جارو برقی قابل حمل را در سال ۱۹۰۸ تولید کرد. او طراحی را بر مبنای حق امتیازی قرار داد که او از پسر عموی خود جیمز اسپنگلر خریداری کرده بود. جیمز اسپنگلر یک ماشین مکنده گرد و غبار برای از بین بردن آسم خود اختراع کرده بود.

در سال ۱۹۵۶، آهنگساز انگلیسی مالکوم آرنولد، گرند اورتور را برای ۳ جاروبرقی، ۱ براق کننده کف و ۴ تفنگ و ارکستر نوشت.. او آن را به هربرت هوور، رئیس جمهور آمریکا، تقدیم کرد.هوبرت سیسیل بوث در ۱۴ ژانویه سال ۱۹۵۵ و در سن ۸۴ سالگی در شهر کرویدون انگلستان درگذشت.

به نظر شما گوگل در این زمینه اشتباه کرده است؟ یعنی استفاده از تصویر مرتبط با جاروبرقی در لوگوی گوگل کاربردی نیست؟