وقتی وای فای بلای جان کاربران می شود

0
2322

کالاسودا_استفاده از وای فای می تواند گاهی به شدت خطرناک باشد. برای مثال به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری وای فای می تواند سبب کاهش عملکردهای مغزی شود.

استفاده از وای فای برای اغلب افراد بسیار عادی است. اما اگر وای فای باعث شود سلامت فرد به خطر بیفتد چه باید کرد؟ استفاده از وای فای به شدت در حال گسترش است و اکثر وسایلی که در محیط زندگی و کار ما وجود دارند از امواج وایفای استفاده می‌کنند.بنابراین کاهش وابستگی به وای فای کمی دشوار است.

 برخی از مطالعات نشان می دهد افرادی که به شدت تحت تاثیر امواج قرار دارند، به طرز قابل توجهی در فرایند خواب خود با مشکل مواجه می شوند.درواقع مشکلات و اختلالات خواب می تواند به شکل کاملا محسوسی تحت تاثیر الگوهای استفاده از وای فای قرار داشته باشد.

از سوی دیگر مطالعات درباره تاثیر قرار گرفتن در معرض امواج رادیویی از طیف وایفای و گوشی‌های هوشمند نشان داده‌اند که این امواج می‌توانند رشد را، بخصوص در جنین مختل کنند.

در حقیقت این امواج سنتز پروتئین را که یک بخش بسیار مهم در رشد سلولی مخصوصا در کودکان و نوجوانان است، مختل کرده و به سلامت آن‌ها آسیب می‌زند و در رشد آن‌ها وقفه ایجاد می‌کند.

گروهی از دانشمندان دانمارکی در مواجهه با گروهی از دانش آموزان که پیش از خواب با گوشی هوشمند خود کار می‌کردند و دچار کاهش تمرکز شده بودند، آزمایشی طراحی کردند که اثر رشد سلول‌های در معرض تابش وای فای را مطالعه کنند. در این تحقیق، تعدادی فضای پر از گیاه طراحی شد که در بعضی از آن‌ها روتر وایفای وجود داشت. نتایج به شدت شگفت آور بود: گیاهانی که در معرض تابش وای مغزفای قرار گرفته بودند، رشد نکردد

طی سال گذشته دانشمندان با مطالعه افرادی که در معرض امواج ۴G قرار داشتند، با تهیه تصاویر MRI از مغز آن‌ها دریافتند که قرار گرفتن در معرض این امواج باعث کاهش عملکرد بسیاری از نقاط مغز شده است.

درواقع دانشمندان برای مطالعه تفاوت اثر این امواج در زنان و مردان، از ۱۵ زن و ۱۵ مرد پیش از قرار گرفتن در معرض امواج وای فای، آزمون حافظه گرفتند و سپس آن‌ها را در معرض امواج وایفای ۲.۴ GHz به مدت ۴۵ دقیقه قرار دادند و همزمان عملکرد مغزی آن‌ها را سنجیدند. مطالعات نشان داد که سطح عملکرد مغزی و همچنین انرژی زنان نسبت به مردان تغییر قابل توجهی خواهد داشت.

در سال ۲۰۱۱ موسسه‌ای تحقیقاتی در سوئد اعلام کرد که زنان باردار باید در استفاده از ابزار‌های مرتبط با وای فای بسیار سنجیده عمل کنند و همچنین فاصله خود را از سایر افراد در معرض تابش نیز حفظ کنند. این موسسه همچنین قوانین استاندارد تابش‌های فرکانس‌های رادیویی و مایکروویو را که از امواج وایفای محسوب می‌شوند و آمریکا آن‌ها را حد مجاز اعلام کرده است، نا کافی دانست و اعلام کرد این فرکانس‌ها می‌تواند به جنین در حال رشد آسیب جدی وارد کند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید