وقتی کاربران معنای واقعی 5جی را نمی‌دانند

0
1916

از سال 2018، فناوری 5 جی بر سر زبان‌ها افتاده است؛ اما کمتر کسی اطلاعاتی در این زمینه دارد. اگر از یک کاربر معمولی بپرسید 5 جی چیست؟ بی شک می‌گوید نوع سریع‌تر 4 جی؛ در حالی که فناوری 5 جی بسیار فراتر از این تعریف‌ها است.

سرعت بالا

به گزارش کالاسودا و به نقل از gizchina؛ ارتباطات به امواج الکترومغناطیسی متکی هستند و منابع امواج الکترومغناطیسی بسیار محدود است. فرکانس‌های مختلف سرعت‌های مختلفی دارند؛ هرچه فرکانس بالاتر باشد؛ همزمان اطلاعات بیشتری بارگیری می‌شود. بنابراین هرچه فرکانس بیشتر باشد، پهنای باند بیشتر است و سرعت آن سریعتر است.

5G نرخ دانلود حداکثری تا 10 گیگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند؛ در حالی که حداکثر سرعت 4G در حدود 100 مگابیت در ثانیه است؛ در واقع سرعت 5 جی 100 برابر افزایش یافته است. در حالت ایده آل، کاربران می‌توانند یک فیلم HD 1 گیگابایتی را در چند ثانیه دانلود کنند.

پخش ویدیوی زنده 4K در 5G امکان پذیر بوده و برای تحقق VR / AR بسیار کاربردی‌تر است.

ظرفیت بالا

امواج با فرکانس بالا می‌توانند سرعت انتقال را افزایش دهند. اما سیگنالهای با فرکانس بالا از موانع به سختی عبور می‌کنند. به منظور حصول اطمینان از سرعت انتقال کارآمد، به تعداد بیشتری ایستگاه برای انتقال سیگنال پایدار نیاز است. فن آوری 5G ایستگاه‌های پایه میکرو با اندازه کوچک و مصرف انرژی پایین را محقق می‌سازد که می‌تواند در هر نقطه از شهر نصب شوند.

شبکه 5G علاوه بر محصولات رایج مانند گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی، دستگاه‌های ترمینال بیشتر و اینترنت اشیاء را در این شبکه وارد خواهد کرد.

تأخیر کم

در مقایسه با 4 جی، 5G در معماری فنی بسیار بهینه‌تر است و در نهایت تأخیر کمتری دارد.

5G در فرکانس‌های زیر 6GHz و گروههای فرکانس (mmWave) گنجانده شده است. فناوری 4G در باند فرکانس زیر 6GHz کار می‌کند. این بدان معنی است که صنعت، ارتباطات 4G را به دلیل توسعه 5G کاملاً کنار نمی‌گذارند.

5G فناوری اینترنت بی سیم است. بارزترین ویژگی آن سرعت بسیار سریع است. تأخیر را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و تفاوت آنقدر زیاد است که تغییرات اساسی به وجود می‌آورد.

افراد برای کیفیت بالاتر صدا و فیلم به اینترنت سریع‌تری نیاز دارند. بسیاری از برنامه‌ها در Netflix و سایر سیستم عامل‌های استریم دارای گزینه‌های کیفیت تصویری 4K هستند و 5 جی می‌تواند این بستر را به آسانی فراهم کند.

همچنین در صنعت گیم، بازی‌هایی وجود دارد که به سرعت بالا و تأخیر کم نیاز دارند و این امر تنها با 5 جی محقق می‌شود.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها