وقتی Anthem به یک لکه ننگین‌ِ اجباری برای الکترونیک آرتس تبدیل می‌شود

0
285

بازی Anthem یکی از عناوین ناامید کننده این نسل بود که به وسیله استودیوی بایوور (Bioware) ساخته و توسط شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) منتشر شد. این عنوان پس از گذشت ما‌ه‌ها از زمان عرضه و تلاش‌های بسیار سازندگان برای رفع مشکلات و دلجویی از بازی‌بازان، همچنان به مانند یک لکه ننگ در کارنامه سازندگان و یک توفیق اجباری برای شرکت الکترونیک آرتس محسوب می‌شود. برنامه برای آینده بازی Anthem چیست؟

بازی Anthem در ابتدای سال 2019 میلادی و با کلی هیجان و هایپ عرضه شد. به گفته سازندگان، این بازی به مدت 8 سال به دست استودیوی بایوور در دست ساخت بوده و یک پروژه پرخرج و پر هزینه برای شرکت الکترونیک آرتس به حساب می‌آید. این بازی با این که پیش از عرضه، به شدت امیدوار کننده به نظر می‌رسید و حتی گفته می‌شد که بتواند سبک نقش آفرینی را به نسل و مرحله جدیدی وارد کند، اما پس از عرضه با شکست بزرگ و غافلگیر کننده‌ای مواجه شد.

بازی‌های شوتر آنلاین بسیاری وجود دارند که بازی‌بازان، عاشق آن‌ها هستند و تمام محتویات آن را تجربه می‌کنند. بازی‌هایی مانند The Division 2 و Destiny 2 و Warframe و چندین و چند بازی دیگر، خیلی راحت و با پشتیبانی سازندگان به موفقیت می‌رسند اما بازی لوتر شوتر (Looter Shooter) استودیوی بایوور، یعنی بازی Anthem همچنان یک شکست تلقی می‌شود. این بازی علاوه بر مشکلات فنی، مشکلات محتوایی نیز دارد و همه مشکلات دست به دست هم داده تا بازی‌بازان، خیلی به سراغ تجربه Anthem نروند. با تمام این تفاسیر، استودیوی بایوور و شرکت EA از همان زمانی که بازی Anthem با شکست مواجه شد، پشتیبانی خود را از این عنوان اعلام کردند و توضیح دادند که با سعی و تلاش فراوان، سعی می‌کنند تا Anthem را به جایگاه حقیقی خود برسانند. در آخرین اخبار منتشرشده از بازی Anthem، به تازگی مدیر عامل شرکت الکترونیک آرتس، آقای اندرو ویلسون (Andrew Wilson) اعلام کرده که باور دارد هسته اصلی باز Anthem متقاعد کننده است و با جدا کردن مشکلات از بازی، به این نکته پی خواهیم برد.

اندرو ویلسون صحبت‌های خود را با توضیح در مورد ارایه بازی به مخاطب آغاز می‌کند. او می‌گوید که برای امتحان کردن بخش‌ داستانی و گیم‌پلی، دو گروه متفاوت را برای تجربه Anthem دعوت کرده‌اند.

ما این دو گروه بازی‌بازان را در کنار یکدیگر جمع کردیم که ارزش کار را در دو فاکتور به ما نشان می‌دادند. یکی از این گروه ها، محتوای داستانی و احساسی سنتی بایوور را تجربه کرد و گروه دیگر، به سراغ محتوای اکشن ماجرایی ما رفت. پس از حدود 30 یا 40 ساعت تجربه بازی Anthem، بازی‌بازان از تجربه بازی به صورت کلی راضی نبودند. وعده ما این بود که بازی‌بازان می‌توانند به راحتی با یکدیگر بازی کنند و حالا این ایده جواب نداده است.

آقای اندرو ویلسون توضیح می‌دهد که در نسل کنونی، انتظارات متفاوتی نسبت به گذشته از استودیوی بایوور وجود دارد.

ما مخاطبان اصلی و قدیمی بایوور را داریم که برای مدت زمان بسیار طولانی با ما همراه بودند. در طرف دیگر، هم‌اکنون کودکان 12 ساله‌ای وجود دارند که زمانی که بایوور بازی ساختن را آغاز کرد، اصلا به دنیا نیامده بودند… آن‌ها انتظارات متفاوتی از یک بازی بایوور دارند و محتوای بازی این استودیو باید طوری باشد که با دنیایی که آن‌ها در آن بزرگ شدند، تطابق داشته باشد.

به عنوان نتیجه، بایوور باید تکامل پیدا کند، باید گسترش پیدا کند و باید برند را از نظر ارتجاعی آزمایش نماید. تیم‌ها در استودیوی بایوور هر روز کار می‌کنند و به بازی‌بازان قدیمی و جدید خود گوش می‌دهند و به دنبال این هستند که به قول‌هایی که به بازی‌بازان داده‌اند، جامه عمل بپوشانند. این چیزی است که شما امروز با Anthem می‌بینید.

با توجه به ناامیدی‌های فراوانی که بازی Anthem برای شرکت الکترونیک آرتس به بار آورده، به نظر می‌رسد که مدیر کل، آقای اندرو ویلسون نسبت به آن همچنان امید دارد و حمایت همه جانبه خود را از Anthem اعلام کرده است. آقای ویلسون می‌گوید Anthem عنوانی است که می‌تواند برای نسل‌ها زندگی کند و در میان بازی‌بازان باشد، حتی با وجود یک شروع بد و ناامید کننده!

اگر من بازی Anthem را با چرخه و طول عمر 7 تا 10 ساله در نظر بگریم، این بازی شاید شروعی داشت که هیچکدام از ما، از جمله بازی‌بازان ما، آن‌ را نمی‌خواستیم. من فکر می‌کنم که تیم (بایوور) واقعا می‌تواند به آن جا برسد و یک چیز خاص و عالی را ارایه دهد، زیرا آن‌ها نشان داده‌اند که توانایی انجام چنین کاری را دارند.

قطعا با در نظر گرفتن بودجه ساخت، هزینه و سرمایه و منابعی که شرکت الکترونیک آرتس برای ساخت بازی Anthem صرف کرده، غیر از حمایت و رها نکردن بازی نیز نمی‌توان از آن‌ها انتظار داشت. با این که مدیر عامل EA خیلی امیدوارانه و خوب در مورد بازی Anthem صحبت می‌کند اما واقعیت این جا است که علاوه بر شروعی بد و ناامید کننده، بسیاری از مشکلات Anthem هنوز که هنوز است، در بازی حاضر هستند و عدم برقراری تعادل در گیم‌پلی و مشکلات عظیم در بخش لوت‌ها، تنها چند نمونه از مشکلات و ایرادهای پرشمار بازی Anthem محسوب می‌شوند. عملکرد بد بازی Anthem در حالی است که بازی‌های رقیب بسیاری برای این عنوان وجود دارند و بازی‌بازان با این همه مشکل، ترجیح می‌دهند به سراغ عناوین دیگر بروند. با عرضه بازی محبوب و فوق‌العاده مورد انتظاری مانند Borderlands 3 نیز تمام توجهات معطوف این عنوان می‌شود و عرصه برای Anthem تنگ تر می‌گردد

به نظر شما آیا بازی Anthem می‌تواند بازگشتی خوب و راضی کننده داشته باشد و سرانجام به استانداردهای بازی‌بازان و سازندگان دست پیدا کند یا خیر؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها