ویز با سیستم عامل اندروید اتو همکاری می کند

0
887

کالاسودا – هنگامی که از سیستم عامل های خودرو همانند Carplay اپل یا Android Auto گوگل استفاده می کنید، یکی از مهمترین چیزهایی که به آن فکر می‌کنید استفاده از برنامه های جهت دهی در نقشه مانند نقشه های اپل و گوگل و یا نقشه Waze است.

اپلیکیشن ویز سال گذشته در اندروید اتو در دسترس بود، اما موضوع منفی این بود که کاربران برای استفاده از آن نیاز به Head Auto برای استفاده از اندروید اتو داشتند. این یکی از نکات منفی بود چرا که شاید بسیاری از افراد نمی‌خواستند که در این زمینه سرمایه گذاری کنند و آن را بخرند.

اکنون خبر خوب این است که اگر شما از برنامه ویز استفاده می‌کنید اما یک دستگاه Head Auto ندارید، این موضوع می تواند با تغییراتی مواجه شده است که همه افرادی که حتی این دستگاه را ندارند نیز با استفاده از گوشی همراه خود از آن استفاده کنند.

برای افرادی که با این قضیه آشنا نیستند، باید بگوییم که اندروید آتو در گوشی های هوشمند موجود شده است و افرادی که از گوشی های هوشمند به عنوان صفحه نمایش خود استفاده می کنند، برای اجرای برنامه ویز نیاز به یک head unit مجزا و پرداخت هزینه در این زمینه ندارند.

با تغییرات جدیدی که اعمال شده است، اکنون کاربران می توانند از سیستم اندروید اتو و ویز به طور همزمان در گوشی های هوشمند خود استفاده کنند. برای این کار کافیست که اپلیکیشن ویز را دانلود کرده و آن را با اندروید اتو همگام کنید. از لحاظ ویژگی ها نیز این نسخه تفاوت زیادی در مقایسه با نسخه معمولی ویز و نسخه استفاده شده از دستگاه های Head Auto Android دارد. اگر از کاربران ویز هستید این تغییرات مطمئناً به مذاق شما خوش خواهد آمد.

سیستم اندروید آتو (Android Auto) پاسخ گوگل به Carplay اپل و پلتفرمی برای هوشمندسازی استفاده از خودروهاست؛ پلتفرمی برای استفاده از GPS، پاسخ به تماس ‌ها و پیامک ‌ها و حتی گوش دادن به موسیقی که به سخت ‌افزار خاص، اندروید و همین‌طور اندروید اتو نیاز دارد.

گوگل می‌گوید اندروید اتو به گونه ‌ای طراحی شده که حواس راننده را پرت نکند. درست است که نمایشگر اندروید اتو لمسی است اما می‌توان با استفاده از میکروفون و فرمان صوتی از آن استفاده کرد.

به این منظور کافی است آیکون میکروفون که در سمت راست و بالای صفحه نمایش داده می‌شود را لمس کنید و سپس با فرامین صوتی به تماس‌ ها و پیامک‌ ها پاسخ دهید، مقصد خود را در نقشه جست ‌و جو کرده و یا موسیقی ‌های مورد علاقه‌ی خود را پخش کنید. حتی چند اپ کاربردی مثل Spotify (برای موسیقی)، اسکایپ (چت) و NPR One (اپ رادیو) نیز در پلتفرم اندروید اتو پشتیبانی شده است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها