ویندوز و فایر فاکس رفاقتشان را به هم زدند

0
349
ویندوز و فایر فاکس رفاقتشان را به هم زدند|کالاسودا

ویندوز و فایر فاکس رفاقتشان را به هم زدند|کالاسوداکالاسودا_  مدیران فایر فاکس، می گوینداستفاده از این مرورگر به زودی  در ویندوزهایXPو ویستا لغو خواهد شد.

بسیاری از کاربران اینترنت علاقه خاصی به روباه باهوش و فعال فایر فاکس دارند . روباهی که نمادی است از یکی از مرورگرهای محبوب دهه های اخیر . با این وجود به مرور زمان و با شدت گرفتن رقابت بین مرورگهای مختلف، توجه به فایر فاکس نیز کاهش یافت .

اکنون به نظر می رسد فایر فاکس قصد دارد برای ایجاد برخی تغییرات جدی در ساختار فعالیت هایش تلاش هایی جدی را آغاز کند. برهمین اساس طراح ارشد  موزیلا،مرورگر فایرفاکس می‌گوید قصد دارد عرضه  افزونه های امنیتی به روزرسان را برای رایانه‌های شخصی مجهز به ویندوزهای ایکس پی و ویستا متوقف کند.

جالب است بدانید؛ شرکت گوگل نیز از مدتی قبل به روزرسانی chrome را برای استفاده در ویندوز xp و ویستا متوقف کرد. بررسی های Net Applications نشان می‌دهد دو ویندوز یاد شده به ترتیب دارای ۵.۷ و ۰.۴ درصد کاربر در سراسر جهان هستند.تعدادی که به معنای واقعی کلمه لازم است فکری به حال خود کرده و سلیقه و رویکرد فکری خود را تغییر دهند .

این موضوع افزون بر جنجال های متعدد می تواند نشان دهنده برخی محدودیت های جدی برای کاربرانی باشد که از سیستم های قدیمی استفاده می کنند. درواقع ، این امر به معنای عدم عرضه نسخه های تازه فایرفاکس برای ویندوزهای قدیمی ایکس پی و ویستا است.بنابراین افرادی که در حال استفاده از نسخه های قدیمی هستند، دیگر قادر به استفاده از مرورگر موزیلافایرفاکس نخواهند بود .

شرکت مشهور و شناخته شده مایکروسافت ویندوز نسخه XP را آوریل سال ۲۰۱۴ یعنی بیش از سه سال قبل و ویندوز ویستا را در آوریل سال ۲۰۱۷ بازنشسته کرد.

بنابراین می توان این اتفاق را کاملا عادی تلقی کرد که  فایرفاکس نیز به دنبال راهی برای افزایش سرعت و بهبود کاربری خود باشد و با نسخه های قدیمی و منسوخ شده خداحافظی کند.

 شرکت فایرفاکس این حرکت را ناگهنی انجام نداده و ضمن صدور بیانیه ای تصریح کرده که از ژوئن سال ۲۰۱۸ دیگر از ویندوزهای XPو ویستا پشتیبانی نمی کند.  بنابر این  نسخه های جدید فایرفاکس با این دو سیستم عامل سازگاری نخواهند داشت

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها