ویژگی‌های اندروید 11

0
6180

گوگل امروز سیستم عامل ارتقا یافته و جدید خود، یعنی اندروید 11 را برای تلفن‌های Pixel، OnePlus و Xiaomi منتشر می‌کند. این نرم افزار به روز شده تا ویژگی‌های کاربردی را در اختیارتان قرار دهد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از pcmag، اندروید 11 رسماً وارد شده و در حال عرضه به فروشندگان و توسعه دهندگان اندروید است. جدیدترین نسخه سیستم عامل گوشی اندروید، روی سه زمینه‌ی اصلی، کاربران ، کنترل‌ها و حریم خصوصی تمرکز دارد.

کاربران دستگاه‌های گوگل پیکسل 2، 3، 3a، 4 و 4a اولین تغییرات را دریافت کرده و طی دو هفته آینده به صورت مرحله‌ای به روزرسانی را دریافت می‌کنند. گوگل افزود، این شرکت همچنین امروز تلفنهای خاصی را از برند OnePlus، Xiaomi، Oppo و Realme ” به روز رسانی می‌کند.

وان پلاس اعلام کرد که اندروید 11 به عنوان نسخه‌ی بتا اختیاری در دسترس است و فقط برای دستگاه‌های OnePlus 8 و 8 Pro در دسترس خواهد بود.

از طرف دیگر، سامسونگ می‌گوید دارندگان دستگاه‌های جدید Galaxy S20 اواخر امسال سیستم عامل ارتقا یافته را قبل از اینکه در دستگاه‌های دیگر عرضه شود، دریافت می‌کنند.

ویژگی‌های اندروید 11

مکالمه‌ای را از دست نمی‌دهید

در Android 11، سیستم عامل، مکالمات را در یک فضای مکالمه‌ی ویژه در نوار اعلان گروه بندی می‌کند و شما می‌توانید چت‌های برنامه‌های مختلف را مدیریت کرده و آن‌ها را بر اساس اولویت خود پرچم گذاری کنید.

فضای مکالمه جدید در نوار اعلان

علاوه بر این، مکالمات به صورت حباب‌های چت در اندروید 11 ظاهر می‌شود. در این صورت می‌توانید بدون توقف در کارتان، به مکالمات خود پاسخ دهید.

کاربران اندروید در این نسخه به اسکرین رکورد دسترسی دارند. ضبط با صدا از میکروفن، دستگاه یا هر دو و بدون برنامه اضافی در دسترس است.

کنترل دستگاه و رسانه دیگر

در طراحی اندروید 11، کاربران می‌توانند از گوشی خود برای کنترل بی سیم سایر وسایل خانگی مانند بلندگو بلوتوثی و ترموستات هوشمند استفاده کنند.

همین منو به شما امکان دسترسی سریع به کارتهای اعتباری ذخیره شده در Google Play را می‌دهد.

هنگام پخش آهنگ یا ویدیو، Android 11 یک نوار کنترل رسانه‌ای جدید را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید موسیقی را از هدفون بی سیم، بلندگوی بلوتوث در اتاق نشیمن و یا تلویزیون هوشمند پخش کنید.

محدود کردن دسترسی برنامه‌های شخص ثالث به گوشی

گوگل دسترسیِ برنامه‌های شخص ثالث به گوشی و اطلاعات آن را محدود می‌کند. در این صورت وقتی برنامه‌ی شخص ثالثی را نصب می‌کنید، گوگل تها یک بار به این برنامه اجازه می‌دهد به میکروفن، دوربین و داده‌های موقعیت مکانی تلفن دسترسی داشته باشد. برای دفعات بعدی باید دوباره اجازه کسب کند.

کنترل‌های جدید در حریم خصوصی

برای متوقف کردن جمع آوری اطلاعات غیرضروری، اندروید مجوزهای مربوط به برنامه‌های بلااستفاده را مجدداً تنظیم کرده و به شما اطلاع رسانی می‌کند.

اندروید 11 همچنین شامل ویژگی‌های زیادی برای توسعه دهندگان، به منظور سیستم پرداخت در نرم افزارهای اندرویدی است. به عنوان مثال، سیستم عامل به برنامه‌ها کمک کند تا از طریق شبکه 5G از سرعت بیشتری بهره مند شوند. همچنین ابزارهایی برای بهینه سازی رابط برنامه در گوشی‌های با نمایشگر پانچ نیز وجود دارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها