ویژگی‌های جدید در مرورگر گوگل Chrome 85

0
308

نسخه‌ی جدید گوگل کروم با نام Chrome 85 در دسترس قرار گرفت. کروم به طور خودکار این بروزرسانی را نصب می‌کند. برای بررسی سریع و نصب آن، از مسیر menu > Help > About Google Chrome در کروم اقدام کنید.

بهبود و تسریع بارگذاری صفحات تا ده درصد

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، گوگل در حال تبلیغ ویژگی جدید ” Profile Guided Optimization” است؛ این بدان معنی است که “رایج‌ترین کارها در اولویت قرار می‌گیرند و سریعتر انجام می‌شوند.”

برگه‌ها در پس زمینه به منظور ذخیره پردازنده

این ویژگی در نسخه بتا Chrome 85 فعال شده است، اما ظاهراً به زمان توسعه بیشتری نیاز دارد. گوگل می‌گوید این قابلیت اکنون بخشی از نسخه‌ی بتا Chrome 86 است. زبانه‌ها در مروگر Chrome 85 در پس زمینه باز می‌شوند، بنابراین CPU شما را مصرف نمی‌کنند.

نسخه‌ی 64 بیتی کروم در اندروید

آدرس‌های اینترنتی به زودی به صورت پیش فرض پنهان می‌شوند

گوگل مدتهاست تلاش می‌کند آدرس‌های اینترنتی کامل را در نوار آدرس کروم مخفی کند.

پشتیبانی داخلی از LBS

از سال 2013، افزونه‌ای به نام Legacy Browser Support (LBS) در فروشگاه وب کروم در دسترس بود. در نسخه‌ی Chrome 85، این قابلیت اکنون به صورت داخلی در مروگر قرار گرفته و قابل استفاده است.

درگ کردن یک فایل در یک تب، آن را در برگه جدیدی باز می‌کند

اگر به اشتباه یک آدرس و یا یک فایل را روی یک برگه‌ای از قبل باز شده، درگ کرده و رها کنید؛ فایل مورد نظر در تب جدید باز می‌شود و شما وب سایتی را که قبلاً باز کرده‌اید را از دست نمی‌دهید.

ویژگی‌های کاربردی برای توسعه دهنده‌ها

گوگل بسیاری از ویژگیهای مفید توسعه دهنده‌ها را در وبلاگ‌های Chromium و Web Developers ذکر کرده است که شامل موارد زیر است:

  • ارسال همزمان داده‌ها در حالی که هنوز محتوا تولید می‌کنند
  •  پشتیبانی ویندوز از getInstalledRelatedApps
  • پورتال‌ها
  • میانبرهای برنامه

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها