ویژگی های حالت تیره در اندروید پای ؛ بی نظیر و خارق العاده

0
432
ویژگی های حالت تیره در اندروید پای ؛ بی نظیر و خارق العاده

امروز در این مقاله قصد داریم تا به شما ویژگی های حالت تیره در اندروید پای را معرفی کنیم که در نوع خود بی نظیر و خارق العاده بوده و می تواند میزان باتری مصرفی گوشی شما را تا حد زیادی کاهش دهد. دلیل اضافه کردن حالت تیره به سیستم عامل اندروید همین موضوع بوده است.

ویژگی های حالت تیره در اندروید پای

کاربران اندروید زمانی به شرکت گوگل التماس می کردند که حالت تیره را به اندروید اضافه کند و این موضوع سالیان سال ادامه داشت. با اضافه شدن اندروید Oreo گوگل حالت تیره را در سیستم عامل اندروید فعال کرد و نسخه اولیه بیشتر به تصویر پس زمینه شما توجه می کرد. پس از مدتی گوگل این افزونه را به طور کامل حذف و اعلام کرد این موضوع اتفاقی بوده است. زمانی اندروید پای به بازار عرضه نه تنها این افزونه به سیستم عامل اندروید پای اضافه شد بلکه یک حالت دستی هم به آن اضافه گردید.

شیوه استفاده از حالت تیره در اندروید پای

جدا از تمام این حرف ها ، چرا باید از حالت تیره در سیستم های اندرویدی استفاده کنیم؟ بر اساس گفته های گوگل این حالت می تواند در مصرف باتری صرفه جویی کند. به نظر می رسد تمام فضاهای سفیدی که در گوگل و اپل وجود دارد می تواند باتری زیادی را مصرف کند و در نهایت باعث خاموشی گوشی شما شود. در حالت تیره میزان باتری کمتری مصرف می شود.

این فرآیند در سیستم های مختلف متفاوت بوده است اما به طور کلی یک روش خیلی راه ساده برای این کار وجود دارد که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد: به بخش تنظیمات رفته و بخش Display را باز می کنید. در مرحله بعد روی بخش Advanced کلیک کرده و به بخش پایین رفته تا بخش device theme را ببینید. روی آن کلیک کرده و در نهایت حالت تیره را انتخاب می کنید. حالا بعد از این کار شما شاهد حالت تاریک در سیستم خود خواهید بود.ویژگی های حالت تیره در اندروید پای

در سیستم عامل سامسونگ

در سیستم عامل سامسونگ One که هم اکنون از اندروید پای استفاده می کند راه خیلی ساده خواهد بود و شما تنها کافی است به قسمت زیر رفته و آن را فعال کنید:

Settings > Display > Night Mode

در این بخش تنها می توانید Turn on را انتخاب کرده و بعد فعال کنید.

ویژگی های حالت تیره در دیگر گوشی ها

هر یک از تولیدکنندگان تلفن همراه روش های مختلفی را برای ایجاد حالت تیره انتخاب می کند. سامسونگ برای مثال از حالت تیره در تمام بخش های سیستم خود استفاده می کند اما برنامه هایی مانند کروم یا جیمیل این تنظیمات را نمی توانند اجرایی کنند.

ویژگی های جدید سیستم عامل اندروید 9

1- ژست‌های حرکتی

2- هوش مصنوعی برای بهبود مصرف باتری

3- سیستم جستجوی عمیق

4- محدودیت دسترسی در حالت پس‌زمینه

5- کنترل زمان استفاده

امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما دوستان می توانید نظرات خود را در این زمینه با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها