ویژگی ECG اپل واچ ، جان یک نفر را در انگلیس نجات داد

0
618
ویژگی ECG اپل واچ ، جان یک نفر را در انگلیس نجات داد

ویژگی ECG اپل واچ یا الکتروکاردیوگرام که اخیرا برای کاربران انگلیس نیز فعال شده است، توانست جان یک نفر را نجات دهد. ویژگی های سنسور ضربان قلب ECG که به عنوان یک ابزار پزشکی شناخته می شود، برای استفاده نیاز است که در کشورهای مختلف مجوزهای لازم را بگیرد.

باتوجه به اینکه کشورهای مختلف قوانین مختلفی در این زمینه دارند، فعلا این ویژگی های برای همه کشورها عرضه نشده است و اپل به تدریج آن را برای مردم کشورهای مختلف رونمایی می کند. در آخرین تلاش اپل این سنسور و برنامه های جانبی اپل واچ سری 4 راه خود را به کاربران کشور انگلیس باز کرد و به نظر می رسد که پس از مجوزهای لازم توسط کاربران زیادی مورد استفاده قرار گرفته باشد چرا که خبرهای موفقیت آمیزی از آن به گوش می رسد.

ویژگی ECG چیست؟

ویژگی الکتروکاردیوگرام یا ECG برای خواندن ضربان قلب از درجه پزشکی بهره می برد که این امکان را به کاربر می دهد تا از بی نظمی های احتمالی قبلش آگاه شود و قبل از اینکه موضوع ریسکی شود بتواند به پزشک مراجعه کند. اپل واچ سری ۴ می ‌تواند به سادگی به کاربر نوار قلب وی را در قالب یک فایل PDF ارائه دهد. اما این ویژگی از آن جهت که یک مورد پزشکی به حساب می ‌آید، نیازمند تاییدیه سازمان دارو در کشور‌های مختلف است.

ویژگی ECG چیست؟

ماجرای نجات هریسون با کمک ECG چه بود؟

طبق آخرین خبرها، جان یک نفر با کمک ویژگی ECG اپل واچ در انگلیس نجات یافته است. ماجرا از این قرار است که فردی به نام فیل هریسون ادعا کرده است که در حال تمرین مسابقات ماراتن برایتون بوده است و از این پوشیدنی استفاده می کند، ناگهان متوجه می شود که ضربان قلبش به شدت در حال بالا رفتن است، به گونه ای که نمی تواند آن را پایین بیاورد، به همین دلیل از ویژگی ECG اپل واچ کمک گرفت تا ببینید که چه اتفاقی افتاده است.

طبق گفته هریسون، “یک سری از تمرین هایی که داشتم موجب این حادثه شده بود که در حال اخطار به من بود که نباید این ماراتن را انجام دهم. با نشان دادن ضربان قلبم با کمک این ECG الکتروکاردیوگرام اپل و انجام یک سری آزمایشات دیگر دکتر به این نتیجه رسید که تا 2 و نیم ماه نباید این تمرینات را انجام داده و نیاز به عمل جراحی قلب باز دارم که برای تاریخ روز 3 جولای نوبت رزرو کرده ام.”

ماجرای نجات هریسون با کمک ECG چه بود؟

پیشگیری و درمان پیش از رسیدن به مرحله اخطار

این اولین بار نیست که در مورد این شنیده ایم که چگونه ساعت هوشمند اپل واچ جان انسان ها را نجات داده است. در حالی که ویژگی مانیتور ضربان قلب و ECG  نمی تواند مانند یک پزشک به تشخیص اختلالات و بیماری های قلبی شما کمک کند، اما می تواند هر گونه علایم و ناهنجاری را به کاربر اخطار دارد و پیش از آنکه دیر شود، بیمار فکری به حال درمان خود کند. برای فعالسازی ویژگی الکتروکاردیوگرام این لینک را بخوانید.

پیشگیری و درمان پیش از رسیدن به مرحله اخطار

دیگر مواردی که اپل واچ جان افراد را نجات داد

چندی پیش نیز کاربردی دیگری که به فیبریلاسیون دهلیزی که نوعی حمله‌ی قلبی است دچار شده بود، گفته که اپل واچ ‌اش چندین بار هشدار داده اما او که به این تشخیص شک داشت، جای ساعت را روی مچ دیگر خود امتحان کرده و سپس آن را روی دست همسرش که ریتم ضربان قلب‌اش طبیعی بوده، گذاشته است و در نهایت تصمیم گرفته به دکتر مراجعه کند. نتایج دقیقا همانی بوده که اپل واچ نشان داده است و توانست با تشخیص به هنگام جان خود را نجات دهد.

دیگر مواردی که اپل واچ جان افراد را نجات داد

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها