پاسخ مثبت برزیل به فناوری 5 جی هواوی

0
136
پاسخ مثبت برزیل به فناوری 5 جی هوآوی

دولت چین با اطمینان اعلام کرد كه برزیل، شرکت هواوی را برای ساخت شبکه فوق‌العاده سریع نسل پنجم، یعنی فناوری 5 جی انتخاب خواهد کرد. تصمیمی که احتمالاً رئیس‌جمهور بولسونارو را در مقابل ایالات‌متحده قرار می‌دهد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از بلوم‌برگ، رئیس‌جمهوری چین قرار است این هفته با همتای برزیلی خود در برزیل دیدار کند؛ دومین دیدار آن‌ها در کمتر از یک ماه در اجلاس گروه BRICS برگزار می‌شود؛ که کشورهای روسیه، هند و آفریقای جنوبی نیز حضور دارند.

سفیر چین در برزیل،  Yang Wanming در پاسخ به سؤالات گفت: “من در مورد همکاری چین و برزیل در زمینه فنّاوری 5 جی کاملاً اطمینان دارم”. وی افزود: برزیل هنگامی‌که پیشنهاد هواوی را تحلیل می‌کند؛ بی‌شک منافع توسعه خود را در نظر خواهد گرفت.”

یانگ گفت که نگرش برزیل نسبت به هواوی در بحبوحه کمپین ” bad faith and defamation” که آمریکا راه انداخته است؛ منطقی است.

نگرانی‌های امنیتی

مقامات آمریكا به متحدان خود هشدار داده‌اند كه در زمینه شبکه‌های 5جی به شرکت هواوی اعتماد نکنند؛ و ادعا دارند كه این شرکت در راستا عملیات جاسوسی پکن فعالیت دارد.

وزیر امور خارجه آمریكا، مایك پومپئو، روز جمعه در سخنرانی خود در آلمان این هشدارها را مجدداً ابراز كرد و ادعا کرد که هواوی به هیچ عنوان قابل‌اعتماد نیست؛ زیرا زیر نظر حزب كمونیست حاكم چین فعالیت می‌کند.

در یک دهه گذشته روابط برزیل و چین زیادتر شده و این کمپانی چینی قصد دارد درزمینهٔ فناوری 5 جی با برزیل همکاری کند. در همین زمان، بولسونارو متحد نزدیک دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریكا است و واشنگتن هشدار داده است كه اگر این فن‌آوری چینی را در کشور خود پیاده‌سازی کند؛ همکاری‌های امنیتی خود با برزیل را قطع خواهد کرد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها