پاسخ هواوی به تحریم رسمی 5جی در انگلیس

0
2677

دولت انگلیس رسما استفاده از تجهیزات و ابزار 5جی چین در این کشور را ممنوع کرد. هواوی در پاسخ به این تصمیم در اطلاعیه رسمی{لینک} تاکید کرد این خبری بد برای هر کاربر دارنده موبایل در بریتانیا است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از گیزچاینا، «اد بریستر» سخنگوی هواوی گفت این تصمیم توسعه 5جی در این کشور را با کندی روبرو خواهد کرد.

کمپانی هواوی معتقد است این تصمیم سیاست تجاری ایالات متحده {در انگلیس} است و نه موضوعی امنیتی و جای تاسف دارد که برتانیا انتخابی سطح پایین و نه بالا را برگزیده است.

هواوی افزود: “این تصمیم ناامید کننده خبری بد برای هر کسی است که در انگلیس موبایل دارد و حرکت این کشور به سوی دیجیتالیزه شده را کند کرده و شکاف دیجیتالی را عمیق‌تر می‌کند. ما از آنها می‌خواهیم تا در این تصمیم تجدیدنظر کنند. ما اطمینان داریم محدودیت‌های جدید آمریکا نمی‌تواند در امنیت محصولاتی که ما به انگلیس می‌دهیم تاثیر بگذارد.”

هواوی تاکید کرد:”متاسفانه آینده ما در انگلیس سیاسی شده است و این مربوط به سیاست تجاری آمریکا بوده و بحثی امنیتی نیست. ما همچنین از مشتریان خود پشتیبانی خواهیم کرد و بر اساس اعلامیه رسمی دولت انگلیس با آنها همکاری خواهیم کرد.”

به گفته کارشناسان تصمیم جدید دولت انگلیس بدون در نظر گرفتن آلترناتیو برای توسعه 5جی در این کشور اخذ شده است و تصمیم جدید به معنای تضمین امنیت محصولات هواوی نیست.

بر اساس تصمیم جدید دولت انگلیس خرید هرگونه تجهیزات 5جی از هواوی از 31 دسامبر 2020 به بعد ممنوع می‌شود.

همه تجهیزات از قبل نصب شده نیز نباید تا پایان 2027 در شبکه انگلیس وجود داشته باشند و ابزارهای هواوی تا آن زمان باید از انگلیس حذف شده باشند.

ابزارهای هواوی در هر صورت نباید در «هسته» شبکه مخابراتی انگلیس و مراکز حساس وجود داشته باشد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها