پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی رمز برگزار می شود

0
367

 همزمان با پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران، ۱۰ کارگاه تخصصی در روزهای ۴ و ۵ شهریورماه ۹۷ برگزار می‌شود.

به گزارش کالاسودا به نقل از مهر، پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی رمز، روزهای ۶ و ۷ شهریورماه ۹۷ در دانشکده مهندسی برق دانشگاه شهید رجایی برگزار می‌شود. در همین راستا در روزهای چهارم و پنجم شهریورماه، ۱۰ کارگاه در موضوعات مختلف مرتبط، برگزار خواهد شد.

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

«معرفی به‌روش‌ها و پیاده‌سازی طرح بومی ارزیابی امنیتی سامانه‌ها و تجهیزات کنترل صنعتی در آزمایشگاه مرجع (پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات)» توسط افشین سوزنی، احمدرضا غزنوی، مسعود امینی‌آذر، وحید بهرامی و مهناز آقامحققی برگزار می‌شود.

نحوه ارزیابی الزامات زیرساخت هوشمند

همچنین «الزامات امنیتی زیرساخت هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی AMI و نحوه ارزیابی الزامات طرح فهام در کشور (پژوهشگاه نیرو) را اعظم مظفری و صوفیا آهنج ارائه خواهند داد و «آشنایی با ابعاد فنی، کاربردها، چالش‌ها و مسیر پیش روی فناوری زنجیره بلوک (دانشگاه امام حسین)» توسط سید مرتضی پورنقی، میثم میرزایی و امیرحسین خدادادی ارائه می‌شوند.

اتوماسیون شبکه توزیع برق برگزار می کند

در روز چهارم شهریورماه همچنین کارگاه تخصصی «الزامات امنیتی در اتوماسیون شبکه توزیع برق (پژوهشگاه نیرو)» توسط رضا شهبازیان و مریم شبرو، «تحلیل برنامه‌های اجرایی در بستر  Radare۲ (دانشگاه صنعتی شریف) توسط بهنام مؤمنی و «آموزش پیاده‌سازی بلاک‌چین به‌وسیله‌ نرم‌افزار Hyper ledger برای کاربردهای مختلف صنعتی (دانشگاه تهران) توسط محمدعلی اخایی، حبیب الله یاجم، الناز عبادی و محمدتقی بدخشان برگزار خواهد شد.

سخنرانی در خصوص ارتقای امنیت سایبری

روز ۵ شهریورماه نیز محمدحسین شیخی و علیرضا کشاورز حداد، کارگاه تخصصی «مروری بر محصولات جدید برای ارتقای امنیت سایبری واحدهای صنعتی (آپای دانشگاه شیراز)» خواهند داشت و محمدحسین اکبری در کارگاه «ارزیابی امنیتی، تست نفوذ و مقاوم‌سازی سامانه‌های کنترل صنعتی (پژوهشگاه نیرو)» سخنرانی خواهد داشت.

مدرسان خارجی

در این روز دو کارگاه به زبان انگلیسی و توسط مدرسان خارجی برگزار می‌شود. به این ترتیب که Dr. Debdeep Mukhopadhyay از Indian Institute of Technology Kharagpur کارگاهی را با عنوانMicro-architectural Attacks: Where Architecture meets Cryptography برگزار می‌کند و Dr Christian Rechberger نیز از Graz University of Technology کارگاهی با عنوانA Survey of Recent Developments in Symmetric Cryptography for New Applications برپا خواهدکرد.

درهمین حال نصور باقری دبیر کمیته علمی پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران از پذیرش ۲۸ مقاله از میان ۷۷ اثر ارسالی به دبیرخانه این همایش خبر داد.

مقاله

وی گفت: از میان ۲۸ مقاله پذیرفته شده در ۸ محور، ۱۴ مقاله طی روزهای همایش، یعنی ششم و هفتم شهریورماه ۹۷ به‌صورت شفاهی ارائه خواهندشد و ۱۴ مقاله نیز به‌صورت پوستر به این رویداد خواهند آمد. مقالات پذیرفته‌شده شامل مقالات فارسی و انگلیسی هستند که مطابق معمول، مقالات انگلیسی در IEEE نمایه خواهند شد.

چهره های مطرح

به گفته باقری، دو سخنرانی کلیدی با حضور چهره‌های مطرح بین‌المللی در موضوعات حملات کانال جانبی و رمزهای متقارن، از دیگر برنامه های این کنفرانس است. علاوه بر این سه سخنرانی کلیدی نیز توسط اساتید شناخته‌شده کشور در خلال کنفرانس ارائه خواهدشد. همچنین ۵ نفر از متخصصان جوان کشور در قالب سخنران مدعو برای ارائه سخنرانی دعوت شده‌اند.

 

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده تا در فضایی حدود ۶۰۰ متر، نمایشگاهی از دستاوردهای این حوزه با حضور شرکت‌های فعال این عرصه برگزار شود که برآورد می‌شود حدود ۲۰ شرکت در نمایشگاه جانبی این رویداد حاضر شوند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها