پایان استفاده از اسناد کاغذی

0
568

با گسترش دولت الکترونیک و فعالیت مرکز توسعه تجارت الکترونیک وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت از این پس اسناد کاغذی در ایران جای خود را به اسناد الکترونیکی می دهند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، دولت در حال گسترش پروژه دولت الکترونیک در کشور است و به همین دلیل اسناد کاغذی جای خود را به اسناد الکترونیکی می دهند.

در همین رابطه، دولت در بخشی از این پروژه تجارت الکترونیکی را به وزارت صنعت، معدن و تجارت سپرده و این وزارت خانه نیز در همین زمینه اعلام کرده که می کوشد تا اسناد مالی و اداری سیستم خود را تبدیل به اسناد الکترونیک کند و اسناد کاغذی را حذف کند.

در همین راستا، سامانه های جامع تجارت، انبارها، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، سامانه های شکایت، بازرسی، گارانتی، مجوز پیش فروش در وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده و صدور بیش از ۹۰ درصد از گواهی های الکترونیک کشور در همین وزارت خانه و توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک انجام می شود.

 طرح تسهیل شروع به کار کسب و کارهای الکترونیک، برون سپاری عملیات اجرایی ای نماد، سامانه احراز هویت و صلاحیت و سامانه پنجره واحد الکترونیکی بخشی از اقدامات الکترونیکی این مرکز است.

ارتقای امنیت و بهبود نسل امضا، تسهیل فرآیندهای امضا، امصای همراه و توسعه بکارگیری امضا از دیگر وظایف مرکز توسعه تجارت الکترونیک در دولت تعیین شده است.

این در حالی است که مرکز توسعه تجارت الکترونیک پیش از این در حوزه ارایه نماد الکترونیکی معتبر به درگاه های پرداخت الکترونیک و وبسایت های تجاری اقدامات گسترده ای انجام داده است. این نماد که که «ای نماد» نام دارد لازمه فعالیت های مالی الکترونیکی و مجازی است که بدون داشتن آن، هیچ نهاد و وبسایتی امکان انجام معاملات تجاری در فضای مجازی را ندارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها