پایان مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات

0
171

امروز با پایان مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات ۹۰۰ دانش آموزش با کسب و کار اینترنتی آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، سازمان فناوری اطلاعات با همراهی وزارت آموزش و پرورش یک دوره آموزشی یک هفته ای برای ۹۰۰ دانش آموزش از سراسر کشور برگزار کرد که در این دوره آموزشی کسب و کار اینترنتی تحت عنوان مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات به دانش آموزان آموزش داده شد.

امروز شنبه ۱۶ شهریور مراسم اختتامیه این مدرسه که با محوریت برنامه نویسی پروژه محور و با رویکرد ورود به بازارکار برپا شده بود برگزار شد و در بخش پایانی این مراسم، گروه های برتر دانش آموزی طرح ها و ایده های خود را ارائه کردند.

در بخش ابتدایی این مراسم، امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: در مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات ۹۰۰ نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه از استانهای تهران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی با کسب و کار اینترنتی آشنا شدند.

همچنین، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز در بخش دیگری از این مراسم، گفت: دانش آموزان خلاق و دارای ایده می توانند شرکت های دانش بنیان آینده را بسازند و برای خود و کشورشان ثروت آفرینی کنند.

گفتنی است، مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات برای دو مقطع سنی به صورت مقدماتی و پیشرفته برگزار شد.

در یک رده سنی دختران ۱۵ تا ۱۸ سال در ادامه آموزش‌های کارآفرینی، آموزش‌های پروژه محور برنامه نویسی را گذراندند. در رده دوم سنی، دانش آموزان ۹ تا ۱۵ سال در قالب کارگاه آموزش برنامه‌نویسی بازی‌های کامپیوتری طراحی کردند. روند آموزش دانش آموزان در مدت ۸ روز توسط مقامات دولتی، فعالین اکوسیستم و مربیان برنامه نویسی مورد بازدید قرار گرفت. در این مراسم که در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، دانش آموزان به ارائه پروژه‌هایی که طی این مدت مشغول طراحی و اجرای آن ها بودند، پرداختند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها