پای سارق جدید به موبایل های اندرویدی باز شد

0
342

کالاسودا_پای یک سارق جدید اندرویدی به موبایل های اندرویدی باز شد. درواقع گروهی  از پژوهشگران امنیتی موفق شده اند نوعی بدافزار خطرناک را شناسایی کنند، که می تواند اطلاعات کاربران را سرقت کند.

این نخستین باری نیست که پای یک ویروس به موبایل های اندرویدی ها باز می شود اما به نظر می رسد این ویروس جزو خطرنااک ترین ها است. درواقع بر اساس پژوهش های گروهی از پژوهشگران و محققان فعال در زمینه امنیت سایبری در موسسه تحقیقاتی سیسکو تالوس یک بدافزار خطرناک تحت پوشش یک آنتی ویروس تقلبی به نام ” Naver Defender ” به گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید حمله می کند.

در جریان این حملات،  اطلاعات تماس، پیام‌ها و حریم شخصی کاربران  تحت تاثیر قرار گرفته و هکرها ضمن نفوذ و دسترسی به این اطلاعات، اطلاعات مذکور را به یغما می برند. نام این بدافزار KevDroid  است . این بدافزار به دنبال تروجان خطرناکی که دو هفته پیش توسط پژوهشگران یک موسسه امنیتی تحت عنوان ESTsecurity در کره جنوبی کشف شد، شناسایی و اعلام شده است.

اما این ابزار دقیقا چه بلایی به سر سیستم عامل ها می آورد ؟ این بدافزار، ابزار پیشرفته‌ای برای هکرها و مجرمان سایبری است که از این طریق می‌توانند از راه دور، به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی یابند. یکی دیگر از قابلیت‌های خطرناک این بدافزار آن است که می‌تواند تماس‌های تلفنی و صوتی کاربران با مخاطبانشان را ثبت و ضبط کند تا در صورت نیاز، هکرها از آن‌ها سوءاستفاده کنند..این بدافزار جدید که در دو مدل و نسخه در گوشی‌های هوشمند اندرویدی منتشر شده است، شامل این قابلیت ها است :

ثبت و ضبط تماس‌های تلفنی و صوتی، سرقت اطلاعات و مشاهده تاریخچه جست‌وجو در وب سایت های مختلف، سرقت اطلاعات و فایل‌های ذخیره شده در گوشی هوشمند، دسترسی به  نسخه خام و اصلی ( root ) گوشی هوشمند، سرقت تاریخچه تماس‌های تلفنی، سرقت ایمیل و پیام‌های متنی ارسالی و دریافتی، جمع آوری داده‌های مرتبط با مکان جغرافیایی کاربران تنها در ۱۰ ثانیه، جمع آوری و دسترسی به اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای دانلود و نصب شده توسط کاربر.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید