پتنت بلندگوهای مجازی اپل در مک بوک

0
178

پتنت جدید اپل بلندگوهای مجازی را به تصویر می‌کشد که می‌توانند صدا را در هر نقطه از اتاقتان شبیه سازی کند. اپل این ثبت اختراع را در هدفون و بلندگوهای مک بوک ثبت کرده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، به تازگی اپل حق اختراع جدیدی در مورد موقعیت مجازی صوتی بلندگوهای مک بوک ثبت کرده که درنهایت می‌تواند زمینه ای را برای پخش صوت سه بعدی فراهم کند.

این برنامه براساس ثبت اختراع قبلی اپل در ماه گذشته ساخته شده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق فناوری ویژه هدفون و تشخیص خودکار گوش چپ و راست، موسیقی را بشنوند. ثبت اختراع امروز دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد، اما در بلندگوهای داخلی مک بوک.

این سیستم صوتی مجازی با استفاده از لغو crosstalk کار می‌کند و این امر باعث می‌شود که کاربران احساس کنند صدا را از بخش‌ها مختلف اتاق می‌شنوند.

منظور از crosstalk امواج صوتی است با هم متداخل است که گوش از سمت راست و چپ کانال اسپیکر آن را دریافت می‌کند. طبق گفته Patently Apple، این حق ثبت اختراع در سال 2018 ثبت شده است.

این فناوری ممکن است برای مثال در بازی‌ها و نمایش‌های تلویزیونی به کار رود تا احساس سه بعدی بیشتری ایجاد شود. اپل این اختراع را در هدفون و بلندگوهای مک بوک ثبت کرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها