پتنت جدید هدفون گوگل مبتنی بر فناوری نظارت بر سلامتی

0
423

کالاسودا – گوگل درصدد است برای کمک به کاربران گوشی های تلفن همراه در راستای شناسایی و تشخیص بیماری ها، هدفون های سلامت محور را عرضه کند که توانایی خواندن دما در فواصل منظم و … را بر مبنای یک پتنت ثبت شده داشته باشند.

پتنت صادر شده از جانب سازمان جهانی مالکیت معنوی Wipo برای این محصول گوگل یک جفت ایرباد سیمی یا بی سیم را نشان می دهد که داده های پزشکی را به یک گوشی هوشمند ارسال می کند و با یک برنامه کاربردی برای یادآوری رویداد ها و ردیابی سنجش سلامت و پیشینه آن هماهنگ می شود. اما همچنان از این هدفون می تواند برای اهداف موسیقی و گوش دادن به آهنگ ها نیز استفاده کرد و برای شنیدن دیگر فایل های چند رسانه ای از آن استفاده کرد. همچنین می تواند نشانه های صوتی برای سنجش نیز ایجاد کند.

گجت های سلامت و بهداشت و تناسب اندام چیز جدیدی به نظر نمی رسد، اما گوگل با پتنت جدیدی که رونمایی کرده، به نظر می رسد قدم در راه جدیدی در این زمینه خواهد گذاشت. دستگاه های قبلی، عمدتا تنها محدود به سنجش ریتم ضربان قلب یا شمردن گام ها و اندازه گیری میزان راه رفتن بودند.

به نظر می رسد راه حلی که مطرح شده متمرکز بر تلاش گوگل طی سال های اخیر در زمینه های مختلف پزشکی بوده است. این تلاش ها شامل ایجاد میکروسکوپهای مرتبط با سلامت با ارتقا تکنولوژی واقعیت افزوده، راه حل های هوش مصنوعی برای تشخیص سرطان و سایر بیماری ها، نرم افزار برای سلامت دیجیتال یا API شرکت مربوط به سلامت است. به طور کلی، گوگل تلاش های خود را از یک ردیاب با معیارهای اولیه به سمت درک عمیق از سلامت مصرف کنندگان جهت داده است.

جدیدترین راه حل گوگل در این زمینه عمومی است و طیف مختلف مردم را در بر میگیرد و هر فردی می تواند از این هدفون استفاده کند. خواندن دمای بدن و تشخیص پاسخ های سیستم ایمنی بدن و شناسایی بیماری ها و آلودگی ها می تواند به تشخیص عارضه به وجود آمده از جانب کاربر کمک کند.

با این حال، داده های جمع آوری شده از جانب ایربادها لزوما توسط کاربر مورد استفاده قرار نمی گیرد و می توان بیمارستانی را متصور شد که از فضای ابری برای گردآوری این داده ها و همگام سازی با آن ستفاده کند. احتمالا ارائه دهندگان مراقبت های بهداشت حرفه ای دسترسی امن به این پایگاه خواهند داشت و ممکن است سیستم هایی را برای ارسال هشدار از طریق یک پایگاه داده در بیمارستان یا کلینیک در صورت تشخیص ناهنجاری ایجاد کنند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید