پتنت جدید مایکروسافت خبر از یک کف‌پوش واقعیت مجازی می‌دهد

0
150
پتنت کف پوش واقعیت مجازی

علاقه‌مندان به تکنولوژی واقعیت مجازی، اگر بخواهند در فضای محدود خانه‌شان در دنیای وسیع و پهناور مجازی پرسه بزنند، بازی کنند و به گشت و گذار بپردازند، طبعا چالش‌های زیادی پیش رویشان خواهد بود –پتنت کف‌پوش واقعیت مجازی مایکروسافت این وعده را می‌دهد که برای این مشکل راه حلی دارد و از تصادف شما با اشیای دنیای واقعی جلوگیری می‌کند.

مایکروسافت به تازگی پتنتی را ارائه داده که از طراحی یک کف‌پوش واقعیت مجازی خبر می‌دهد. دقیق که به این پتنت نگاه کنیم، کف پوشی را خواهیم دید که برای فضای بازی مرزهایی تعیین کرده است. هدست واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده می‌تواند با استفاده از این مرزها موقیعت شما را تشخیص دهد و با فرستادن پیام‌های لرزشی از طریق کف‌پوش، شما را داخل مرز بازی نگه دارد.

این کف‌پوش در کنار اینکه نمی‌گذارد به تلوزیون برخورد کنید یا روی گربه‌تان پا بگذارید، همچنین می‌تواند با لرزاندن پاها واکنش‌های بازی را به شما انتقال دهد و طبعا امکانات دیگری هم دارد که توسعه‌دهنگان می‌توانند از آنها استفاده کنند.

موضوع جالب دیگر در این پتنت، سنسورهای فشاری است که در کف پوش تعبیه شده که می‌توانند در تشخیص موقعیت سه‌بعدی کاربر کمک کنند؛ به عبارتی مایکروسافت در این پتنت پیشنهاد می‌کند که بهتر است برای ردیابی موقیعت کاربر فقط به دوربین‌‌ها و سنسورهای هدست اتکا نکرده و بخشی از کار را به عهده‌ی سنسورهای کف‌پوش گذاشت.

پتنت کف پوش واقعیت مجازی
تصویری از پتنت کف‌پوش واقعیت مجازی ارائه شده از سوی مایکروسافت

ایده‌ی دیگری که این پتنت ارائه می‌دهد، نقطه‌ی شروعی‌ست که دقیقا در وسط کف‌پوش قرار دارد –وقتی کاربر روی این نقطه می‌ایستد، بازی یا برنامه (یا هر چه که هست) کارش را آغاز می‌کند.

همچنین مایکروسافت مدعی‌ست اگر فضای بزرگی در اختیار دارید، حتی می‌توانید چند کف‌پوش را مانند موزائیک کنار هم بچینید و از یک فضای مجازی بزرگتر لذت ببرید.

البته مانند تمام پتنت‌ها هیچ تضمینی وجود ندارد که این پتنت نیز تبدیل به یک محصول واقعی شود. اما به هر حال این‌گونه پتنت‌ها مشخص می‌کنند که شرکت‌های دنیای تکنولوژی برای توسعه محصولات‌شان چه در سر دارند و چه خوابی برای ما دیده‌اند.

اما ارائه این پتنت، نشان از اهمیتی دارد که مایکروسافت هنوز برای واقعیت مجازی قائل است. گویا این غول بزرگ تکنولوژي هنوز نیم‌نگاهی به واقعیت مجازی در صنعت بازی دارد. از آنجا که هیچ هدست واقعیت مجازی‌ای برای این نسل از Xbox ارائه نشده است، احتمال می‌رود نسل بعدی کنسول‌های مایکروسافت از این تکنولوژی بهره ببرند. با این تفاسیر می‌توان حدس زد فکر طراحی چنین کف‌پوشی هم باهدف ارائه به‌عنوان یک محصول جانبی برای نسل بعدی Xbox به سر مایکروسافت زده باشد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها