پذیرایی روسیه از دانش بنیان های ایران

0
171
پذیرایی روسیه از دانش بنیان های ایران

شرکت های دانش بنیان برتر ایران برای همکاری بیشتر با روسی ها به مسکو سفر می کنند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، از 18 تیر ماه 70 شرکت دانش بنیان که اقدامات آن ها نسبت به باقی رقبایشان دست برتر را داشته قرار است به همراه معاون علمی رئیس جمهوری به روسیه سفر کنند.

حمایت از شرکت های دانش بنیان در سال جاری از سوی دولت جدیت ویژه ای به خود گرفته تا جایی که ایجاد زیر ساخت لازم برای همکاری آن ها با همتایان خارجی شان هم از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می شود.

علت انتخاب روسیه برای همراهی شرکت های دانش بنیان آن با شرکت های دانش بنیان ایرانی به این دلیل است که صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری ایران به روسیه و واردات ۳/۱ میلیارد دلاری ایران از روسیه فرصتی را فراهم می کند تا شرکت های دانش بنیان هم بتوانند سهمی در این میزان واردات و صادرات میان دو کشور داشته باشند.

پیش از انتخاب این 70 شرکت دانش بنیان برای سفر به روسیه 111 شرکت دانش بنیان همراهی و همکاری خود را با همتایان روس شان آغاز کرده بودند و در این زمینه طی چهار سال اخیر ۳۵۱ میلیون دلار محصول با فناوری پیشرفته خود را به حوزه CIS صادر کرده اند.

هدف دیگر ایران از اعزام نمایندگان 70 شرکت دانش بنیان خود به روسیه حضور آن ها در نمایشگاه اینوپروم این کشور است. این نمایشگاه فرصت مناسبی را فراهم می کند تا نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان ایران  در شهرهای مسکو و یکاترینبورگ با شرکت‌های روسی متناظر خود دیدار کرده و به تبادل نظر و حتی گسترش همکاری با یکدیگر بپردازند.

گفتنی است، ایران و روسیه در زمینه های سیاسی نیز همکاری های ویژه ای دارند و این مساله فرصت مناسبی را برای نهادهای اقتصادی و تجاری آن ها به منظور انجام پروژه های مشترک فراوان فراهم کرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها