تولید پراید توسط فورد آمریکا

0
887

پراید امروز بی کیفیت ترین خودرو در ایران شناخته می شود در حالیکه که این خودرو نخستین بار در کارخانه فورد آمریکا تولید شد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، پراید چنان بی کیفیت است که امروز نهادهای مختلف مانند سازمان استاندارد و پلیس راهور خواستار توقف خط تولید آن هستند. این در حالی است که شاید باورتان نشود ولی یک روزی پراید در کارخانه فورد آمریکا تولید شد.

اولین پراید در سال ۱۹۸۸ در شرکت فورد آمریکا تولید شد که پس از یک سال به دلیل غیراستاندارد بودن، خط تولید آن به کره فروخته شد. آن‌ها نیز دو سال پس از تولید باز هم به دلیل غیراستاندارد بودن این خودرو، خط تولیدش را به ایران فروختند.

اما خودروساز ایرانی نه تنها تولید این خودرو را متوقف نکرده بلکه چندین مدل از آن را تولید کرده و حتی پراید وانت را به عرصه خودروهای تولیدی ایران وارد کرد.

پراید امروز در ایران از سوی استانداردهای مختلف همچون معاینه فنی رد می شود تا جایی که پراید بیشترین آمار مردودی در آزمون‌های مراکز معاینه فنی را از آن خود کرده است. براساس آمارها این  خودرو رتبه‌ نخست را در مردودی از انحراف فرمان که نشان‌دهنده‌ی جلوبندی ضعیف خودرو است به خود اختصاص داده است.

از سویی دیگر هم، پس از انحراف فرمان، درصد مردودی پرایدهای مدل ۸۴ به بالا از تست آلایندگی  ۱۷ درصد و میزان آلایندگی خودروی پراید مدل ۸۴ به پایین ۴۸ درصد است. مردودی پرایدها در تست ناهمراستایی چرخ‌ها ۱۰.۵ درصد، در تست ترمز ۶ درصد و در تست کمک‌فنر ۵.۷ درصد است.

این در حالی است که پلیس راهور چندی پیش اعلام کرد که ورود پراید باید به جاده ها ممنوع شود و حالا گفته شده که ۳۴ درصد از جان‌باختگان و مجروحان حوادث رانندگی سوار بر خودروی پراید بوده‌اند که بیشتر به دلیل نقص انحراف فرمان و ترمز است چرا که در کوچک‌ترین واکنش، فرمان خودرو از دست راننده خارج می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها