پردازنده اگزینوس 9820 سامسونگ با این قابلیت خاص شگفتی ساز می شود

0
796
پردازنده اگزینوس 9820 سامسونگ با این قابلیت خاص شگفتی ساز می شود

پردازنده اگزینوس 9820 سامسونگ با این قابلیت خاص شگفتی ساز می شودکالاسودا- پردازنده اگزینوس 9820 برای اولین بار در میان گوشی های موبایل از معماری 7 نانومتری EUV استفاده خواهد کرد. این فناوری از جهاتی بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت که اولین پردازنده هفت نانومتری این برند است و در میان گوشی های موبایل نیز سومین برند تولید پردازنده خواهد بود.

پردازنده های انحصاری سامسونگ یعنی اگزینوس همواره جذابیت های بسیاری را برای کاربران به همراه داشته است. این کمپانی که همه ساله پرچمداران خود را در دو نسخه با پردازنده های اگزینوس و اسنپدراگون روانه بازار فروش می کند و به همین دلیل سامسونگ حساسیت بسیار بالایی روی پردازنده خود دارد که ضعیف تر از پردازنده کمپانی کوالکام در نظر گرفته نشود.

همانطور که بیان شد طبق ادعای کمپانی کره ایی سامسونگ این برند قدرتمند قصد دارد از معماری ۷ نانومتری EUV  برای اولین بار استفاده کند و پردازش اختصاصی هوش مصنوعی ۲ هسته ای NPU را نیز در کنار خود مشاهده می کند. البته استفاده از این پرزدانده هوش مصنوعی اولین بار توسط کایرین 980 مورد استفاده قرار گرفته و موفقیت های بسیار خوبی را نیز به دست آورد. در کنار این دو ویژگی باید به فناوری ISP اشاره کرد. قابلیتی که ساعاتی پیش در مورد آن صحبت کردیم و سامسونگ قصد دارد با کمک این فناوری عملکرد بهتری را در مقایسه با رقبای خود در بخش دوربین عکاسی داشته باشد.

پردازنده اگزینوس 9820 سامسونگ با این قابلیت خاص شگفتی ساز می شود

Extreme ultraviolet lithography چیست؟

Extreme ultraviolet lithography یا همان EUV که در مورد آن صحبت کردیم در واقع یک لیتوگرافی با اشعه ماوراء بنفش بوده و روش بهتری برای تولید چیپست ها است. این موضوع که فناوری EUV در پرچمدار گوشی هوشمند یاد شده مورد استفاده قرار می گیرد مدت ها است در میان شایعات نزدیک به برند سامسونگ قرار دارد اما این بار به نظر می رسد این فناوری را در گوشی هوشمند گلکسی اس 10 سامسونگ مشاهده کنیم.

در این میان و پس از اخبار امروز یک سوال جالب برای تمام کاربران ایجاد می شود. آیا پردازنده اگزینوس 9820 با این شرایط بسیار قدرتمند تر از پردازنده برند کوالکام نخواهد بود؟ این سوال واقعا جالب توجه است و از دید بسیاری از کارشناسان اگر سامسونگ قصد داشته باشد تغییرات زیادی در نسخه انحصاری خود ایجاد کند بهتر نیست پرچمداران خود را تنها در یک نسخه با پردازنده اگزینوس 9820 روانه بازار جهانی کند؟ برای پاسخ به این سوال ها حدود 2 ماه باید صبر کنیم و ابعاد این موضوع را کامل تر حس کنیم.

با عضویت در صفحه اینستاگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها